معاون سیاسی استاندار در اسفراین تأکید کرد:

رعایت اعتدال و اعتقاد به برنامه های دولت ملاک انتخاب مدیران شهرستانی

۱۳۹۶/۰۷/۲۹ - ۱۳:۴۹:۰۹
کد خبر: ۶۲۷۴۰۰
رعایت اعتدال و اعتقاد به برنامه های دولت ملاک انتخاب مدیران شهرستانی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با حضور در جلسه شورای اداری اسفراین و آیین تکریم و معارفه معاون فرماندار و بخشدار مرکزی این شهرستان گفت: در انتخاب مدیران شهرستانی باید رعایت مشی اعتدال و اعتقاد به برنامه های دولت ملاک عمل قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، مهرداد ابراهیمی اظهار داشت: در مباحث مدیریتی انتظار از مدیران افزایش بینش کار، ایثار در مدیریت، ایجاد اعتماد مردمی، تقویت اعتقادات، افزایش وحدت، مدیریت انتظارات و توقعات و ارتقای احساس امنیت در شهرستان است.

وی افزود: افزایش بینش کار بدان معناست که مدیران چارچوب وظایف خود را بشناسند و تمام بخشنامه ها و دستورعمل ها را به درستی اجرایی کنند. وی اذعان داشت: مدیران ما باید در گام نخست کارشناسان خوبی باشند؛ زیرا کارشناسی بودن مدیریت موجب پیشرفت و رشد جامعه خواهد شد.

دکتر ابراهیمی مدیران را به افزایش تلاش و کوشش و روحیه ایثارگری در انجام فعالیت های خود دعوت کرد و گفت: مدیران باید دهگرد باشند و با حضور در مناطق روستایی از نزدیک با مسائل و مشکلات آنان آشنا شوند.

وی اشاره داشت: انقلاب اسلامی ایران انقلابی مردمی بود و بر این اساس مردم ولی نعمتان ما هستند و ما نباید افکار عمومی را کنار بگذاریم و مردم گریز باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: ما باید با رفتار مناسب و کار درست، اعتماد مردم به نظام را افزایش دهیم و اقدامات ما باید گویای رفتار حمایتی در قبال مردم باشد.

ابراهیمی گام برداشتن در راستای تقویت اعتماد عمومی را ضروری دانست و تصریح کرد: همراه با مدرنیته و جهانی شدن باید در مباحث مبانی اعتقادی بیشتر از گذشته کار کنیم تا به عنوان یک الگو در جامعه معرفی شویم.

دکتر ابراهیمی با بیان این مطلب که ما نمی توانیم دور خود حصار بکشیم، تصریح کرد: امروز در عصر گردش اطلاعات هستیم که موجب بالا رفتن انتظارات جامعه می شود و ما باید این انتظارات را کنترل، فرهنگ سازی و بومی سازی کنیم.

ابراهیمی تاکید کرد: ارتقای وحدت و احساس امنیت در جامعه از دیگر موارد مهم و مورد توجه در حوزه مدیریتی است چرا که امروز شاهد هجمه ها و توطئه های گوناگون دشمنان علیه ایران اسلامی هستیم که تنها وحدت و انسجام اجتماعی می تواند خنثی کننده این توطئه ها باشد و هم چنین باید احساس امنیت در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مستولی شود. 

دکتر ابراهیمی افزود: مردم در انتخابات گذشته با رای دوباره به دکتر روحانی نشان دادند که خواستار تغییرات در برنامه ها و رفتارها هستند و بنابراین موانع و مشکلات باید با هم افزایی و هم اندیشی و بهره مندی از تمامی ظرفیت های موجود برای رشد و توسعه استان برطرف شود.

وی با تاکید بر این که در مباحث مدیریتی انتظار از مدیران استانی و شهرستانی این است که برای تحقق اقتصاد مقاومتی و منویات رهبری از هیچ تلاشی فروگذار نکنند، تصریح کرد: روند اقدامات و فعالیت ها باید به گونه ای باشد که با تزریق روحیه نشاط و امید در جامعه گویی نفس تازه ای بر پیکره شهرستان دمیده شده است و باید بدانیم امروز با توجه روند پیشرفت در علوم و فناوری های گوناگون سرعت عملکرد ما نیز باید ارتقاء یابد.

دکتر ابراهیمی تصریح کرد: توجه به جوانگرایی و بهره مندی از بانوان در سطوح مدیریتی از نکاتی است که باید در دستور کار تمامی فرمانداران باشد. 

وی بر صداقت و راستگویی هم تاکید ویژه ای داشت و گفت: در انجام امور باید با مردم صادق و روراست باشیم و اگر امکان انجام کاری وجود ندارد، با توضیح شرایط موجود، موضوع را صادقانه به مردم اطلاع دهیم.

وی بیان داشت: به لطف همدلی و وحدت حاکم بر فضای خراسان شمالی اتفاقات خوبی از زمان روی کار آمدن مهندس صالحی در استان رقم خورده است که می توان به حضور بیش از 240 مدیر ملی در این بازه زمانی اشاره داشت.

دکتر ابراهیمی اشاره داشت: کسب رتبه نخست رشد بودجه جاری کشور، رتبه دوم رشد بودجه عمرانی، اختصاص یک پنجم بودجه راه های کشور به خراسان شمالی و اخذ بیشترین مجوزهای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی از جمله آثار مهم این حضورهاست.

وی ضمن محکوم کردن سخنان و مواضع غیر عقلانی و خارج از چارچوب قوانین بین المللی ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران گفت: امیدواریم کشورهای اروپایی موثر در برجام با همراهی خود در مواضع برحق جمهوری اسلامی به کسانی که به دنبال تنش آفرینی در دنیا هستند، درس درستی بدهند.

ابراهیمی هم چنین به عنوان جانشین ستاد اربعین استان بر ترویج فرهنگ واقعی اربعین به دور از هر گونه خرافه در جامعه تاکید کرد و افزود: برنامه های امسال ستاد اربعین حسینی مردم محور است و مردم به شکل کاروانی و شبه کاروانی اعزام می شوند.

در ادامه این نشست جواد نوروزی، فرماندار شهرستان اسفراین نیز اشاره داشت: تغییر مدیریت برای توسعه گریز ناپذیر است اما هدف از این تغییر افزایش پویایی، پیشرفت و موفقیت در جامعه اسلامی است.

نماینده مردم اسفراین هم اظهار داشت: هدف دشمنان از تحریم ها ایجاد فاصله میان دولت و ملت و هم چنین جلوگیری از روند رو به رشد سازندگی، عمران و آبادانی در ایران بود تا بنای عظیم جمهوری اسلامی تخریب شود اما با هدایت های مقام معظم رهبری، تلاش های دولت تدبیر و امید و  انسجام اجتماعی، این توطئه ها خنثی شد.

هادی قوامی خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبارات عمرانی در هفت ماهه ۹۶ حدود ۲۹۷ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته رشد ۴۲ درصدی داشته است.

قوامی تاکید کرد: اقتصادی تولیدی بهترین تناسب را با اقتصاد توحیدی دارد بنابراین با توجه به این سیاست باید به سمت افزایش آبادانی و عمران در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حرکت کنیم.

وی با جدی خواندن مسئله آب برای ادامه فعایت های کشاورزی بیان کرد: در منطقه اسفراین تعدادی چاه خاموش شده و کشاورزان از فعالیت بازمانده اند بنابراین احیای قنوات تا قبل از نابودی کامل باید مد نظر باشد و یک فرصت دیگر برای کمک به حل مشکل آب کشاورزی، اجرای سامانه های آبیاری نوین در زمین های کشاورزی است.

قوامی در ادامه بر واگذاری مدیریت به جای واگذاری مالکیت تاکید کرد و گفت: صنایعی هم چون فولاد اسفراین و آلومینای ایران، صنایع راهبردی هستند و فعلا می تواند از فهرست واگذاری خارج شود و با پیگیری طرحهای توسعه ای و ایجاد صنایع پایین دستی این صنایع بزرگ، واگذاری به شکل واگذاری مدیریت انجام شود. ​

در این مراسم احمد پرویزی به عنوان معاون فرماندار و محمد بدری فریمان به عنوان بخشدار مرکزی شهرستان اسفراین معرفی شدند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز