رئیس کمیسیون کشاورزی؛

وزارت جهاد کشاورزی وظیفه نظارت بر واردات را ندارد

۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۱۵:۳۷:۱۸
کد خبر: ۶۲۸۳۹۶
وزارت جهاد کشاورزی وظیفه نظارت بر واردات را ندارد
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ،گفت: این امکان وجود دارد که در گذشته واردات محصولات کشاورزی در مناطق آزاد در فصل برداشت صورت گرفته باشد؛ کما اینکه ما بارها شنده‌ایم که در فصول برداشت خود سرانه واردات صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ علی اکبری درخصوص ممنوعیت واردات برنج فله و بسته بندی آن در مناطق آزاد، اظهار داشت: در فصل برداشت محصولات کشاورزی واردات این گونه ممنوع است، کالایی که در مناطق آزاد نیز وارد می‌شود برای مصرف است که از این جهت حساسیت بالایی وجود دارد تا قانون رعایت شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی نمی‌تواند در فصل برداشت مجوز واردات محصولات کشاورزی را صادر کند، گفت: این امکان وجود دارد که در گذشته واردات محصولات کشاورزی در مناطق آزاد در فصل برداشت صورت گرفته باشد؛ کما اینکه ما بارها شنده‌ایم که در فصول برداشت خود سرانه واردات صورت گرفته است.

نماینده مردم بجنورد،مانه و سملقان،راز و جرگلان،جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجموع نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مخصوصا اعضای کمیسیون کشاورزی تاکید دارند که وزارت جهاد کشاورزی در اجرای قانون مجاز به‌صدور مجوز برای واردات محصولات کشاورزی در هیچ نقطه‌ای نیست، اضافه کرد: ارگان‌های وظیفه نظارت بر واردات را دارند و وزارت جهاد کشاورزی تنها مجوز واردات را صادر می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در برخی از اوقات واردات از مجاری غیرقانونی صورت می‌گیرد که بازار را در فصول برداشت اشباع می‌کند، خاطرنشان کرد: در مواردی که واردات از مبادی غیرقانونی صورت می‌گیرد به‌معنای کوتاهی دستگاه مربوطه یعنی جهاد کشاورزی نیست.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز