معاون توسعه منابع استاندار:

تعریف فضای اداری بر مبنای نیازهای واقعی باشد

۱۳۹۶/۰۸/۰۳ - ۱۲:۴۹:۵۲
کد خبر: ۶۲۹۱۸۶
تعریف فضای اداری بر مبنای نیازهای واقعی باشد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی گفت: تعریف فضای اداری از سوی دستگاه های اجرایی برای احداث بایستی بر مبنای نیاز واقعی دستگاه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمود دلپسند در نشست ساماندهی فضاها و ساختمان های اداری استان اظهار داشت: تامین منابع احداث فضای اداری کوچک راحت تر است و هم چنین موجب کوتاه تر شدن بازه زمانی تکمیل و بهره برداری آن می شود.

وی افزود: مبنای تعریف فضای اداری باید پست های سازمانی به اضافه 10 درصد قانونی تعریف شده برای نیروهای قراردادی باشد.

وی ادامه داد: تعریف فضای عمومی هم چون سالن جلسات و سالن کنفرانس در تمامی ادارت و سازمان های اداری الزامی نیست و بنابراین در تعریف فضای اداری باید صرفه جویی های لازم انجام پذیرد.

وی با تاکید بر این که تغییر نگاه می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند، تصریح کرد: آن دسته از دستگاه های اجرایی که وظایفی یکسان و نزدیک به هم دارند، می توانند در یک مجتمع و یا مجاروت هم فعالیت داشته باشند.

دلپسند خطاب به تمامی مدیران دستگاه های اجرایی گفت: منابع مالی استان به تنهایی نمی تواند پاسخگوی نیازهای شما برای احداث ساختمان ها و فضاهای اداری باشد و بایستی با پیگیری های لازم از وزارتخانه های متبوع حداقل 50 درصد اعتبارات لازم تامین شود.

دلپسند هم چنین بر تهیه بانک اطلاعاتی جامع در خصوص داشته های فضاها و ساختمان های اداری در سطوح استانی و شهرستانی تاکید داشت و افزود: تمامی جلسات ما نباید درخواست محور باشد و بلکه باید اطلاعات فضاهای اداری موجود احصاء و در جلسه مطرح شود تا نقشه درستی برای سیاست گذاری داشته باشیم.

گفتنی است در این جلسه درخواست شماری از دستگاه های اجرایی مثل اداره کل حفاظت محیط زیست، امور عشایر، منابع طبیعی و آبخیزداری، اوقاف و امور خیریه، راه و شهرسازی و شرکت بیمه ایران برای احداث یا اجاره فضاهای اداری در شهرستان ها و مرکز استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز