نماینده مردم بجنورد ، مانه و سملقان ، گرمه و جاجرم مجلس شورای اسلامی:

دستیابی به جامعه توسعه‌یافته با ترویج فرهنگ مطالعه محقق می‌شود

۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۱۳:۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۳۰۵۵۳
دستیابی به جامعه توسعه‌یافته با ترویج فرهنگ مطالعه محقق می‌شود
نماینده مردم بجنورد ، مانه و سملقان ، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نهادینه‌سازی مطالعه و کتاب‌خوانی در بین مردم گفت: برای دستیابی به جامعه توسعه‌یافته باید فرهنگ کتاب‌خوانی را ترویج داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، علی قربانی اظهار کرد: آموزش‌ و پرورش و مراکز آموزش عالی مهم‌ترین مخاطبان کتاب هستند که باید جامعه هدف خود را به سمت مطالعه سوق دهند.

قربانی گفت: توجه بیش‌ازپیش عامه مردم و نیز دانش آموزان و دانشجویان به کتاب و کتاب‌خوانی شاخصه‌های فرهنگی را ارتقاء می‌بخشد.

وی با اشاره به برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی، محل برگزاری این نمایشگاه را به لحاظ دسترسی آسان مردم و نیز فضای وسیع، بسیار مناسب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: طی روزهای آینده که تا پایان نمایشگاه باقی است استقبال مردم افزایش یابد.

وی تصریح کرد: حضور ناشران مختلف از سراسر کشور و پایتخت از دیگر نقاط قوت این نمایشگاه است که در جذب مخاطب تأثیرات خوبی را برجای می‌گذارد.

نماینده ٥شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات دولت در جهت ایجاد زیرساخت‌هایی به‌منظور توجه به فرهنگ، اظهار کرد: در مجلس نیز قوانین حمایتی به‌منظور توسعه نشر و ترویج کتاب‌خوانی به تصویب خواهد رسید.

قربانی گفت: برای دستیابی به جامعه‌ای توسعه‌یافته و علم محور، باید زندگی مردم با کتاب عجین شده و مردم را بافرهنگ کتاب‌خوانی آشنا کرد.

وی ضمن قدردانی از برنامه‌ریزان و مجریان برگزاری نمایشگاه کتاب خراسان شمالی، عنوان کرد: نام‌گذاری استان با عنوان گنجینه معرفت‌ها و فرهنگ‌ها گویای رابطه خوب مردم آن با کتاب از دیرباز تاکنون است.

دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی با حضور ۲۸۶ ناشر ملی و استانی تا هشتم آبان ماه جاری در محل مصلای بزرگ امام خمینی (ره) بجنورد برپا است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز