اختصاص ۷۷۰میلیون ریال اعتبار به نمایشگاه هفته پژوهش در خراسان شمالی

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۱۳:۳۲:۳۵
کد خبر: ۶۳۳۴۳۶
اختصاص ۷۷۰میلیون ریال اعتبار به نمایشگاه هفته پژوهش در خراسان شمالی
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی از اختصاص ۷۷۰ میلیون ریال اعتبار به برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش استان خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه پژوهش در جامعه، باید هر ساله شاهد ارائه دستاوردهای پژوهشی پررونق تر باشیم که برای تحقق این مهم نقش تبلیغات و اطلاع رسانی حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمود دلپسند در دومین نشست شورای سیاستگذاری ستاد هفته پژوهش و فناوری استان با موضوع بررسی و تصویب برنامه های کمیته ها، نمایشگاه ها و جشنواره های ذیل ستاد اظهار داشت: انجام پژوهش های مختلف در حوزه های متفاوت موجب شناخت بیشتر از این استان می شود و برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش نیز می تواند این شناخت را دوچندان کند و موضوع پژوهش را در جامعه بسط و گسترش دهد.

وی با تاکید بر این که باید زمینه توجه جدی عموم را به پژوهش جلب کرد، افزود: با تبلیغات و اطلاع رسانی و همکاری دستگاه های اجرایی متولی در امر پژوهش می توانیم اهمیت و جایگاه پژوهش را ارتقاء دهیم.

دلسپند تصریح کرد: باید از تمام ابزارهای مدیریتی و تبلیغاتی در سطح شهر برای گسترش و اهمیت پژوهش استفاده کرد و استان را به سمت فرهنگ سازی و نهادینه کردن فعالیت های پژوهشی سوق داد.

وی با تاکید بر این که تحقیقات علمی و پژوهشی در هر جامعه‌ای می تواند زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت آن باشد، تصریح کرد: امروز یکی از نیازهای اساسی کشور، تجاری سازی و تبدیل داده های پژوهشی به محصول یا خدمت مورد نیاز جامعه است که هفته پژوهش و فناوری می تواند گامی مهم در این مسیر باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان به مناسبت هفته پژوهش خبر داد و گفت: با برگزاری این نمایشگاه، افکار عمومی و غالب مردم از طریق آن با وضعیت پژوهش و فناوری استان آشنا می شوند.

دلپسند افزود: دستگاه های اجرایی استان باید بسترهای لازم برای حضور و مشارکت بخش های خصوصی فعال را در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری فراهم آورند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست مشترک بین صنعت و دانشگاه ها باید به عنوان برنامه های محوری برای این هفته گنجانده شود و از سوی دیگر موضوع اقتصاد دانش بنیان نیز به عنوان یک نیاز و مطالبه اصلی جامعه به آن اهمیت ویژه ای داده شود.

دلپسند هم چنین برگزاری کارگاه های آموزشی و پژوهشی در خلال برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش را خواستار شد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز