‍ صادرات ۵۱ میلیون دلاری کالا از گمرک خراسان شمالی در هشت ماه فعالیت گمرکی در سال ۹۶

۱۳۹۶/۰۹/۰۴ - ۱۳:۱۷:۴۵
کد خبر: ۶۴۱۳۳۱
‍ صادرات ۵۱ میلیون دلاری کالا از گمرک خراسان شمالی در هشت ماه فعالیت گمرکی در سال ۹۶
مدیر گمرک خراسان شمالی ارزش کالاهای صادراتی از گمرک استان را بیش از 51 میلیون دلار عنوان نمود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، جواد جعفری گفت در هشت ماهه نخست سال  1396 ، بیش از 174 هزار تن کالا به ارزش  51میلیون و 54 هزار و 800  دلار ، از طریق گمرک خراسان شمالی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 70 درصد رشد و از لحاظ ارزش دلاری نیز  137درصد ،  رشد  داشته است .

وی کالاهایی همچون محصولات پتروشیمی ( کود اوره و پودر کریستال ملامین ) ، اسکلت و قطعات فلزی ، پلاستیکجات، سیمان ،ماکارونی ، رب گوجه فرنگی، سیب زمینی ، خوراک دام ،ابزار دکوراتیو پلی استایرن ، هواکش صنعتی و ....  را به عنوان  عمده کالاهای صادراتی یاد کرد که به عمده کشور های ترکمنستان ، عراق ،افغانستان ، ترکیه ، ایتالیا ،  بلغارستان صادر  شده اند .

دکتر جعفری از جمله دلایل موفقیت در افزایش رشد صادرات کالا در استان خراسان شمالی را  ،  اقدامات انجام شده در گمرک خراسان شمالی در ارتباط با استقرار سامانه جامع گمرکی و حضور همکاران گمرک در واحد های بزرگ تولیدی استان و حمایت از صادرکنندگان استان ، عنوان نمود .

جواد جعفری افزود : در این مدت  واردات کالا توسط این گمرک بیش از 3 هزار تن کالا به ارزش 7 میلیون و 400 هزار و 358  دلار  بوده است که با کاهش رشد  58 درصدی از لحاظ وزن و کاهش رشد 42 درصدی از لحاظ ارزش کالا  مواجه بوده است .

 اغلب کالاهای وارداتی نیز در این مدت  شامل برنج ، منجوق شیشه ای ، نیکل ، فروکروم ، چراغ سیالیتیک ، کیسه کلوست ، لوستر و لوازم روشنایی، گلبرگ مصنوعی ، پودرجاذب، الکترود زغالی بوده که توسط شرکت های مرزنشین استان و سایر شرکتهای خصوصی  وارد استان گردیده  است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز