تسهیلگری در انجام فرآیندهای اداری یکی از اهداف اصلی کارگروه رفع موانع تولید است

۱۳۹۶/۰۹/۰۸ - ۱۳:۰۷:۲۱
کد خبر: ۶۴۲۹۷۷
تسهیلگری در انجام فرآیندهای اداری یکی از اهداف اصلی کارگروه رفع موانع تولید است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی گفت:یکی از اهداف اصلی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، تسهیلگری در انجام فرآیندهای اداری و اشراف کامل به وظایف اعضای کارگروه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمود دلپسند در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: این کارگروه یکی از کارگروه های بسیار اثرگذار در حل مشکلات این حوزه است و باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا انجام فرآیندهای اداری برای واحدهای تولیدی و شرکت ها کوتاه تر شود.

وی افزود:دستگاه های اجرایی و هم متقاضیان باید پیگیری های مستمری برای حل مشکلات واحدهای تولیدی داشته باشند تا بتوانند در حداقل زمان و با رعایت و تاکید بر کیفیت کار، موضوع به سرانجام مطلوب برسد.

دلپسند ادامه داد:اگر پروسه اداری حل مشکل یک واحد تولیدی طولانی شود، همین گذشت زمان می تواند توجیه اقتصادی طرح را زیر سوال ببرد یا در همین زمان طولانی یک سری قوانین و مقررات تغییر یابد لذا زمان فرآیند پاسخگویی باید کوتاه تر شود. وی با تاکید بر این که مدیران دستگاه های اجرایی در مسیر حل مشکلات واحدهای تولیدی باید نگاه مثبت و تعامل گرا داشته باشند، خاطرنشان کرد:در فرآیندی که قانون به صراحت راه حل های لازم را ارائه داده است، نمی توان دخل و تصرفی داشت اما در موارد دیگر نگاه تسهیلگری توام با دقت نظر الزامیست.

وی تصریح کرد:اگر طرحی در بدو احداث یا ایجاد قرار دارد با رعایت تمام عوامل مثل تجهیزات، سرمایه گذاری، بازار و نظایر این موارد، کمک های لازم را هم داشته باشید.

دلپسند بیان کرد: در کارگروه های شهرستانی نیز حضور بانک ها الزامیست و باید موضوعات، عملیاتی تر مورد بررسی قرار گیرد. وی افزود:تمام تلاش مدیران خراسان شمالی برطرف کردن موانع و مشکلات شرکت ها و تولیدی های استان است و همه باید کمک کنند تا واحدهای تولیدی از این شرایط عبور کنند و شاهد رونق تولید باشیم.

 در این نشست مشکلات تعدادی از واحدهای تولیدی با حضور مدیران بانک ها و سازمان های مربوط مورد طرح و بررسی کارشناسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد.

 

 

نظر شما