افتتاح پروژه اتصال فیبرنوری به منازل

۱۳۹۶/۰۹/۱۱ - ۲۱:۰۸:۵۵
کد خبر: ۶۴۴۹۶۰
افتتاح پروژه اتصال فیبرنوری به منازل
افتتاح پروژه تانوما (FTTH) امروز همزمان با سراسر کشور در شهرستان اسفراین نیز به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، رئیس مخابرات اسفراین گفت:تانوما تکنولوژی جدیدی است که به جای استفاده از کابل مسی از فیبر نوری بهره میبرد که میتواند سرویس های گوناگونی از جمله تلفن ، فیلم های HDوهنچنین اینترنت دیتای تجاری را با سرعت و کیفیتی بسیار بالاتر از کابل مسی در اختیار مشترکین قرار دهد.

بهنود تصریح کرد: تانونا مزایایی از جمله پهنای باند اینترنتی و تعداد خطوط تلفن دلخواه؛قابلیت استفاده از سرویس های دیتای متنوع مخابراتی و غیر مخابراتی ،حذف کلیه کابل های مسی ارتباطی،کاهش نویز،ارتباط صوتی و تصویری با کیفیت بالا و نیز مزایایی دیگر را در خود جای داده است.

وی هدف از اجرای این طرح را دسترسی مطلوب و مقرون به صرفه در زمینه های تجاری و مصرف کننده نهایی(مردم)دانست و بیان کرد:در صورتی که اینترنت مشتریان قطعی داشته باشد،اضافه حجمی را برای رضایت مشتریان اداره مخابرات شهرستان در نظر گرفته است.

بهنود در ادامه به خبرنگار ما گفت :شهرستان اسفراین دومین شهر بعد از مرکز استان است که قادر به انجام این طرح شده است و ما مناطقی را در سطح شهرستان از جمله خیابان های امام خمینی،امام رضا؛معلم و طالقانی را به عنوان اجرای تانوما در نظر گرفته ایم که این مناطق به عنوان پایلوت شهرستان مشخص شده است.

رئیس اداره مخابرات اسفراین گفت:در این طرح ما حدود 2کیلومتر در سطح شهرستان توانسته ایم تانوما را اجرا کنیم.

صبح امروز اولین مرحله اتصال فیبر نوری به منازل باحضور جواد نوروزی فرماندار؛مهندس پرویزی معاون فرماندار ،رئیس اداره مخابرات شهرستان و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی   رسما به بهره برداری رسید.

خبرنگار اکرم عباسی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز