دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک :

نگاه ما به حقوق کودکان باید یک نگاه حق‌مدارانه باشد

۱۳۹۶/۰۹/۱۱ - ۲۰:۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۴۴۹۶۱
نگاه ما به حقوق کودکان باید یک نگاه حق‌مدارانه باشد
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با تاکید بر این که نگاه ما باید به حقوق کودکان حق مدارانه باشد، گفت: یکی از قواعد انجام فعالیت در زمینه حقوق کودکان از بین بردن تبعیض‌هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، مظفر الوندی در نشست نهادهای فعال در حوزه کودکان خراسان شمالی اظهار داشت: رویکرد اصلی ما در این مرجع نگاه حق مدارانه به کودکان است و این در حالیست که گفتن این موضوع بسیار سهل اما عمل کردن به آن سخت و دشوار است و این که کودکی را صاحب حق و مستقل بدانیم از اهمیت بالایی برخوردار بوده اما در این زمینه غفلت شده است.

وی با بیان این که یکی از حقوق مهم کودکان بحث آموزش است، افزود: اهمیت بحث آموزش تنها مختص کشور ایران نیست بلکه در منشور جهانی حقوق بشر هم دیده شده است و یکی از دغدغه های جدی مدیران این حوزه هم باید توجه به این باشد ضمن اینکه دولت و حاکمیت هم باید حق کودک را تضمین کنند.

الوندی با تاکید بر این نکته که تمام تصمیمات ما باید منجر به مصلحت حقوق کودک شود، تصریح کرد: اگر این مصلحت سنجی انجام نگیرد حق کودک را به نوعی زیر سوال برده ایم لذا برای تحقق این مهم، سمن ها می توانند ابزار خوبی برای انتقال منطقی مطالبات مردمی باشند و نقش نظارتی ایفا کنند.

وی تلاش برای حفظ حقوق کودکان در برنامه ها، پروژه ها و تصمیمات اجرایی را ضروری دانست و گفت: حق سلامت از جمله حقوق کودکان است که نگاه صحیح به نیازهای کودکان در مدیریت شهری و ساخت و سازهای آن لازم است.

الوندی با اشاره به توجه اسلام به حقوق کودکان، تاکید کرد: با توجه به آموزه های دینی باید توجه و نگاه بیشتری به حوزه کودکان داشته باشیم و حمایت کامل از کودکان انجام شود.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این نشست گفت:یکی از اهداف دولت ارائه خدمات اجتماعی مناسب به تمام اقشار جامعه است و سمن ها در این راستا بازوان توانمند دولت هستند و می توانند این خدمات را به مردم ارائه دهند.

ملیحه یغمایی اظهار داشت:یکی از دستورکارهای کشور ما پذیرفتن پیمان نامه جهانی حقوق کودک است که در راستای آن گام برداشته و یکی از این اقدامات مهم قانون حمایت از کودکان بدسرپرست یا بی سرپرست است.

وی افزود: در خراسان شمالی 77 سمن در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و گردشگری در راستای حمایت از کودکان فعال است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز