در کارگروه امور بانوان و خانواده استان تصویب شد:

اختصاص بودجه پژوهشی در حوزه آسیب های کودکان و معرفی شهر دوستدار کودک در خراسان شمالی

۱۳۹۶/۰۹/۱۱ - ۱۴:۲۴:۲۲
کد خبر: ۶۴۴۹۶۲
اختصاص بودجه پژوهشی در حوزه آسیب های کودکان و معرفی شهر دوستدار کودک در خراسان شمالی
در کارگروه امور بانوان و خانواده استان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و به پیشنهاد معاون سیاسی استاندار، تخصیص بودجه ای برای پژوهش هایی در حوزه آسیب های کودکان و معرفی یکی از شهرهای استان به عنوان شهر دوستدار کودک به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این کارگروه گفت:باید تمام مدیران دستگاه های اجرایی خود را مکلف کنند تا در مسائل اجتماعی ورود داشته باشند زیرا این مسائل مربوط به یک دستگاه اجرایی خاص نیست.

مهرداد ابراهیمی در بخش دیگر سخنان خود روح کودکان را همچون لوح سفیدی توصیف کرد که هر نقشی می تواند بر روی آن ماندگار شود و افزود:باید تمامی ما از این لوح سفید حفاظت و حراست کنیم تا آسیبی به آن وارد نشود. وی با بیان این که سن کودکی تا 18 سال اعلام شده است، اظهار داشت: یکی از علت های بالا رفتن سن ازدواج می تواند افزایش سن کودکی باشد زیرا با این موضوع تنها توانسته ایم فرزند سالاری را تقویت کنیم.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: کودکان امروز مدیران آینده کشور هستند لذا باید بهترین نوع آموزش، امکانات و به روز ترین اطلاعات را در اختیار آنان قرار دهیم. وی اظهار داشت: خراسان شمالی در سه موضوع با عناوین گفت و گوی ملی خانواده، جلوگیری از اسراف و معیشت پایدار به عنوان پایلوت کشوری تعیین شده اما با توجه به این که کودکان آیینه تمام نمای خانواده ها هستند، باید بر روی بحث خانواده ها تمرکز بیشتری داشته باشیم.

ابراهیمی بیان کرد: نیازمند ارائه طرح و برنامه های بسیاری در حوزه کودکان هستیم و در این راستا نباید همانند طرح دیوار مهربانی دچار جامعه کوتاه مدت شویم.

در ادامه این کارگروه، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به طور رسمی از آغاز به کار کنوانسیون حقوق کودک در خراسان شمالی خبر داد و گفت: کنوانسیون حقوق کودک به عنوان یک سند بین المللی پذیرفته شده و همه کشورها به این کنوانسیون پیوسته اند.

مظفر الوندی با بیان این که نباید برای اقدامات انجام شده سر کودکان منت گذاشت بلکه باید با جان و دل در این حوزه کار کرد، گفت: کودکان باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

الوندی با بیان این که ۲۰ حق در کنوانسیون کودکان تدوین شده است، اظهار کرد: بر اساس چشم انداز ایران ۱۴۰۴ کشور ایران کشوری توسعه یافته است که باید حفظ کرامت و حقوق مردم آن رعایت شده باشد و در این چشم انداز برخورداری از سلامت، تامین احتماعی کامل، توزیع مناسب امکانات، دور بودن از فقر و فساد و تبعیض، رفاه و امنیت غذایی، از حقوق کودکان نامبرده شده است.

الوندی با اشاره به این که ۱۶ وزارتخانه عضو مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک هستند، اظهار داشت: باید در استان ها نماینده سمن ها، قوه قضائیه و مجلس حضور داشته باشند. وی با بیان این که مفاد کنوانسیون حقوق کودک در سال ۱۳۷۲ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، افزود: برنامه ۱۰ ساله به کمک دستگاه ها نوشته شد که در آن درباره همه حقوق کودک بحث شده است و با عنوان برنامه عمل مشترک باید با همدلی و همیاری و همگرایی دستگاه ها پیگیری شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز