هشدار مدیرکل تامین اجتماعی به توقیف اموال کارفرمایان و دستگاه های اجرایی بدهکار

۱۳۹۶/۰۹/۲۳ - ۱۳:۱۷:۲۴
کد خبر: ۶۵۰۰۹۸
هشدار مدیرکل تامین اجتماعی به توقیف اموال کارفرمایان و دستگاه های اجرایی بدهکار
مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی به مطالبه ١٠٠ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان و دستگاه های بدهکار استان خبر داد و گفت:براساس ماده ٥٠ قانون تامین اجتماعی این سازمان می تواند نسبت به توقیف اموال منقول و غیر منقول کارفرمایان و دستگاه های اجرایی بدهکار اقدام کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدعلی عباس زاده وحید  مجموع مطالبه تامین اجتماعی از کارفرمایان و دستگاه های بدهکار  را ١٠٠ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:این میزان بدهی کارفرمایان در مدت سه سال ایجاد شده است.

وی از جمله دستگاه های بدهکار به تامین اجتماعی را شهرداری بجنورد با ٢٠٠ میلیارد ریال، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با ٣٠ میلیارد ریال، شرکت الیاف شیروان با ١٠٠ میلیارد ریال، بهکده کشت و صنعت رضوی با سه میلیارد و ٩٢٠ میلیون ریال، شهرداری شیروان با ٢٤ میلیارد ریال و آلومینای جاجرم با ٢٣ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی متذکر شد: طبق قانون ماده ٥٠ تامین اجتماعی ،این سازمان می تواند اموال منقول و غیر منقول  کارفرمایان و دستگاه های اجرایی بدهکار را توقیف کند.

وی  افزود: در این راستا در تلاشیم با تعامل این طلب را وصول کنیم در غیر این صورت قانونی عمل خواهیم کرد.

عباس زاده  اظهار کرد: یک ماه به بدهکاران مهلت داده می شود تا راهکاری برای پرداخت بدهی خود در مدت ١٨ ماه از جمله اقساطی کردن پیدا کنند در غیر این صورت تامین اجتماعی با توجه به شرایط اقتصادی کنونی از حق قانونی خود برای توقیف اموال استفاده خواهد کرد.

گفتنی است:خراسان شمالی با جمعیت ٨٦٤ هزار نفری ١١٠ هزار بیمه شده تامین اجتماعی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز