پیام استاندار خراسان شمالی به مناسبت روز وحدت حوزه ودانشگاه

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۰۷:۱۱:۳۴
کد خبر: ۶۵۱۲۰۰
پیام استاندار خراسان شمالی به مناسبت روز وحدت حوزه ودانشگاه
استاندار خراسان شمالی با صدور پیامی روز وحدت حوزه ودانشگاه را تبریک گفت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، متن پیام محمد رضا صالحی به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

نامگذاری سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه بنای مبارکی است که با تدیبر حضرت امام خمینی(ره) پایه ریزی شد و به برکت خون این شهید و دیگران شهدایی که هم در دانشگاه و هم در حوزه منشا اثرات فراوان بودند، ازجمله شهیدان مطهری، بهشتی و باهنر هر روز استوارتر خواهد شد.

اگر وحدت حوزه و دانشگاه را حرکت هماهنگ علم و دین در نظام اسلامی بدانیم، به الزاماتی نیاز دارد که آگاهی متقابل حوزه و دانشگاه از نظام آموزشی یکدیگر و بایسته های آن، هم چنین حضور عالمانه روحانیون در دانشگاهها، ارتباط مستمر و منظم متناسب با نیاز حوزه و دانشگاه، ترویج ارزشهای دینی در دانشگاهها و تشکیل جلسات همفکری مشترک از مهم ترین آن هاست. این رویکرد، برکات زیادی دارد که نزدیک شدن دانشگاه به ارزشهای دینی، آگاهی حوزه از جدیدترین پیشرفتهای علمی، شکست نقشه های دشمنان و کمک به سازندگی و حل مشکلات و نیازهای جامعه جزو آن است.

مفتخریم که سکاندار دولت تدبیر و امید فرزند حوزه و دانشگاه است و با شناخت کامل از ویژگی های هر یک از این نهادهای آموزشی و تربیتی، در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری و ترسیم خط مشی هر یک از این دو نهاد، برای پاسخگویی به مطالبات این اقشار تا حد ممکن گام برداشته است. معتقدیم برای تحول اساسی در کشور، به همگرایی بیش از پیش دو نهاد مقدس حوزه و دانشگاه نیاز داریم. ضمن تبریک این مناسبت به عموم جامعه دانشگاهی و حوزوی استان، برای همه آنان موفقیت های روزافزون از درگاه خداوند متعال خواستارم.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز