۱۵ چاه برای تامین آب شرب شهروندان خراسان شمالی در سال آینده وارد مدار می شود

۱۳۹۶/۱۰/۱۱ - ۱۴:۳۱:۲۷
کد خبر: ۶۵۷۵۶۰
۱۵ چاه برای تامین آب شرب شهروندان خراسان شمالی در سال آینده وارد مدار می شود
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: طی سال آینده 15 چاه آب، برای تامین آب شرب شهروندان این استان وارد مدار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، غلامحسین ساقی درجمع خبرنگاران اظهارداشت: بر اساس این تفاهم نامه، 50 درصد از هزینه های ایجاد زیر ساخت های مسکن مهر توسط وزارت راه و شهرسازی و 50 درصد توسط وزارت نیرو تامین می شود اما سهم وزارت راه و شهرسازی در این زمینه در این استان. جذب نشده است.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای فاضلاب مسکن مهر، سال گذشته حدود110 میلیارد ریال اعتبار از وزارت نیرو جذب شد و انتظار این بود وزارت راه و شهرسازی نیز به همین میزان، در ایجاد زیر ساخت ها در مسکن مهر کمک کند اما این امر جذب نشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: سهم وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد زیرساخت های مسکن مهر در استان های دیگر جذب شده اما در خراسان شمالی تاکنون کمکی از وزارت راه و شهرسازی برای اجرای سیستم فاضلاب به دست نرسیده است.

وی گفت این در حالی است که استاندار نیز در نشست شورای مسکن بر جذب این تعهدات تاکید کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به لایحه بودجه سال 97 اشاره کرد و گفت: میزان اعتبارت فاضلاب این استان در لایحه بودجه بیش از 260 درصد رشد دارد.

وی تصریح کرد: در لایحه بودجه سال 97، بیش از 129 میلیارد ریال برای طرح های فاضلاب شهرهای بجنورد، شیروان و آشخانه پیش بینی شده است.

ساقی افزود: در لایحه بودجه سال 97 برای طرح فاضلاب شیروان 50 میلیارد ریال اعتبار، برای طرح فاضلاب بجنورد 65میلیارد ریال اعتبار و برای طرح فاضلاب شهر آشخانه 14 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

ساقی در بخش دیگر درباره وضعیت تامین آب در شهرهای استان خاطرنشان کرد: تابستان امسال در هیچ نقطه از شهر مشکل کمبود آب مشاهده نشد اما باتوجه به کاهش شدید بارندگی ها، تابستان سال آتی تابستان سختی خواهد بود.

وی تصریح کرد: برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندان استان تابستان سال آتی 16 چاه جدید به بهره برداری رسیده و آب آن وارد مدار می شود.

ساقی خاطرنشان کرد: با اشاره به کاهش 80 درصدی میزان باندگی ها طی 9 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه دراز مدت در استان گفت: اکنون آب آشامیدنی مورد نیاز 80 درصد از مشترکان این شرکت از سدها تامین می شود و این به معنای وابستگی زیاد تامین آب مورد نیاز به بارندگی ها است.

وی تصریح کرد: آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندان در شیروان، بجنورد و اسفراین از سدها تامین می شود و وضعیت آب سدها وابستگی زیادی به میزان بارندگی ها دارد.

عطایی معاون بهره برداری آب وفاضلاب  نسبت به وضعیت پساب بجنورد،افزود: میزان اکسیژن خواهی پساب یکی از پارامترهای استاندارد بودن آن است که این رقم در تصفیه خانه بجنورد 30 است.

وی ادامه داد: خیال این شرکت از خروجی تصفیه خانه بجنورد راحت است و هیچ اشکال فنی در این زمینه دیده نشده است.

عطایی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز در این زمینه ورود پیدا کرده و نمونه برداری های لازم را نیز انجام داده اند، اما تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر وجود مشکل به این شرکت اعلام نکرده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز