با حضور معاون سیاسی استاندار در کارگروه بانوان و خانواده مصوب شد؛

تصویب طرح شهر دوستدار کودک و پویش گفت و گوی ملی خانواده در خراسان شمالی

۱۳۹۶/۱۰/۲۰ - ۱۷:۵۵:۴۶
کد خبر: ۶۶۱۱۷۸
تصویب طرح شهر دوستدار کودک و پویش گفت و گوی ملی خانواده در خراسان شمالی
با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در پنجمین کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده استان چند طرح پیشنهادی ازجمله شهر دوستدار کودک و پویش گفت و گوی ملی خانواده به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، مهرداد ابراهیمی در این نشست با اشاره به پیشنهاد طرح ایجاد پویش گفت و گوی ملی خانواده که کلیات آن مصوب شد، بیان داشت: هدف اجرای این طرح حساس کردن جامعه به موضوع خانواده و ارائه الگوی اسلامی خانواده است.

وی ادامه داد: البته ضمن تقویت نقش شهرداری ها در این طرح باید از ظرفیت های صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلغیات و حوزه هنری نیز بهره مند شد.

طرح شهر دوستدار کودک نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود که معاون سیاسی استاندار معرفی این شهر را منوط به اعلام آمادگی فرمانداری ها همراه با پیوست مشخصات و ویژگی های شهرستان مورد نظر برای اجرای پایلوت آن اعلام کرد و گفت: کاربری ها و فضاهایی که در شهر دوستدار کودک در نظر گرفته می شود، به طور عمده به منظور افزایش آگاهی کودکان و ایجاد خلاقیت در آنان است.

ابراهیمی تصریح کرد: تلاش داریم تا خراسان شمالی در کشور بیشتر از گذشته شناخته شود و قرار گرفتن استان در مسیر تردد زائران امام رضا(ع) و عبور سالانه 20 میلیون مسافر و گردشگر از این مسیر موقعیتی مناسب برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های استان است.

وی ادامه داد: باید برخی از اقدامات و فعالیت ها به عنوان کار برتر و برند خراسان شمالی در سطح کشور و چه بسا در سطح بین الملل مطرح شود که اجرای طرح شهر دوستدار کودک می تواند یکی از این فعالیت ها باشد.

گفتنی است در این جلسه کلیات طرح ساخت و هنجاریابی ابزار پیش بینی طلاق و تعارضات زناشویی نیز تصویب شد و مدیر کل کمیته امداد نیز گزارشی از اقدامات این دستگاه در حوزه بانوان به ویژه زنان سرپرست خانوار ارائه کرد.

 

نظر شما