تجارب علمی فن‌آورانه، سرمایه اصلی جهاددانشگاهی

۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۲:۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۶۲۴۹۷
تجارب علمی فن‌آورانه، سرمایه اصلی جهاددانشگاهی
رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه سرمایه اصلی این نهاد تجارب علمی فناورانه است، اولویت جهاد دانشگاهی را، تبدیل فناوری به ثروت عنوان کرد و افزود: برنامه ریزی جهاددانشگاهی بر مبنای توانمندی‌های استانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، سید حمیدرضا طیبی در آیین تودیع و معارفه رئیس جهاددانشگاهی اظهار داشت: با وجود اینکه هم اکنون در کشور زیر ساخت های خوبی داریم اما فرار مغزها نیز وجود دارد که باید به گردش مغزها تبدیل شود.

وی همچنین بر استفاده از فناوری و منابع علی و تجربه سایر کشورها نیز تاکید کرد و گفت: باید به شکل معقولی از تجربه و علم سایر کشور ها استفاده کنیم اما بازار خود را به راحتی در اختیار آنان قرار ندهیم.

وی بر ایجاد تفاهم نامه پژوهشکده صنایع غذایی با تمرکز بر دام در این استان نیز اشاره ای کرد و گفت: این امر یک کار شاخص است و امید وار هستیم که در سطح ملی و بین المللی بدرخشد

مهرداد ابراهیمی در آیین معارفه و تکریم رئیس جهاد دانشگاهی  اظهار داشت: مهم ترین محور علمی در کشورهای توسعه یافته را دانشگاه ها شکل می دهد و مباحث توسعه یافتگی با تعداد دانشگاه ها و اعضای هیات علمی و دانشجویان سنجیده می شود.

وی افزود: خراسان شمالی از نظر کمیت دانشگاهها در وضعیت مطلوبی قرار دارد اما باید بتوانیم در مباحث کیفیتی برندسازی کنیم تا به دانشگاه های مطرح و فعال در کشور تبدیل شویم.

وی خاطرنشان کرد: از آموزش عالی در دنیا به عنوان یک نهضت جهانی یاد کرد و گفت: ما نیز باید در این نهضت جهانی با انجام پژوهش های کاربردی و تولید علم نقش مهمی را ایفا کنیم .

احسان عباسی رئیس پیشین جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی  نیز در ادامه جلسه بیان کرد: طی 20 ماه گذشته حدود 60 فعالیت پژوهشی در جهاد دانشگاهی واحد استان انجام شد و همچنین شاخه ای از مجموعه خون بند ناف رویان در خراسان شمالی راه اندازی گردید که این امر مقدمه ای بود برای راه اندازی کلینیک تخصصی مادر و کودک در استان بود.

وی با اشاره به اینکه مشکل عمده ای که مجموعه آموزش عالی در این استان وجود دارد نحوه فعالیت آن ها به صورت جزیره ای  است، گفت: متاسفانه دیوار دانشگاه ها در این استان بلند است و نقش بدنه پژوهشی و علمی استان بسیار اندک است.

به گفته عباسی در این مراسم با تلاش جهاد دانشگاهی واحد استان بانک اطلاعات از مجموعه اساتید خراسان شمالی نیز تشکیل شده است.  

دکتر رضا شاهین فر رئیس جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی در ادامه این جلسه افزود: جهاد دانشگاهی نهاد بزرگی است که از جهاد و دانشگاه تشکیل شده است و باید تلاش شود تا این دو مفهوم به عرصه عمل کشانده شود.

در پایان از زحمات احسان عباسی قدردانی و رضا شاهین فر به عنوان رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی معرفی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز