دبیر حزب ندای ایرانیان شعبه خراسان شمالی :

استعفا از روی صداقت می تواند به یک ارزش در جامعه تبدیل شود

۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۲:۲۰:۲۲
کد خبر: ۶۶۲۵۲۴
استعفا از روی صداقت می تواند به یک ارزش در جامعه تبدیل شود
جامعه زمانی می تواند سر و سامان بگیرد ، که قباحت استعفای مدیران از بین برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، امیر گواهی در جدیدترین پست اینستاگرامش نوشت : معذرت خواھی و مسئولیت پذیری در مقابل اشتباھات و سھل انگاری، در جوامع دموکراتیک ارزش تلقی می شود و به سختی میتوان شاهد بود که کسی بتواند اشتباھش را به گردن نگیرد. به ھمین دلیل است که در کشورھای دیگر اگر مدیر یا مسئولی اشتباھی انجام می دھد، ھر چند خسارات جانی و مالی به ھمراه داشته باشد و مجازات شدیدی را برایش به دنبال داشته باشد، باز ھم معذرت خواھی می کند و شاید از سمت خود استعفاء دھد.

عذرخواھی در آیات قرآن و روایات، نقش پر رنگی دارد و بارھا به مسلمانان تاکید شده ، در صورت بروز رفتار نادرست، معذرت خواھی شود.

یکی از نقاط قوت مدیران و مسئولین این است که در صورت بروز اشتباه اعتراف و عذرخواھی نمایند و در صدد جبران آن برآیند یا از سمت خود استعفا دھند. شاهد بودیم برخی ھا که به سمت مدیریتی نائل می شوند خود را مدیری بی عیب و نقص دانسته و حتی اگر ھزاران اشتباه از آن ھا و دستگاه تحت مدیریتشان سر بزند و تا آخر عمر خود موجب عقب ماندگی و توسعه نیافتگی شھر و استان شوند به ناتوانی خود اعتراف نمی کنند و استعفا نمی دھند. طبیعتا مدیران و مسئولین وقتی اشتباھی را مرتکب شدند می بایست در صدد حل این موضوع برآیند.

برخی از مدیران معتقدند که معذرت خواھی نشانه ضعف است و آنان را از چشم کارمندان می اندازد، در صورتی که عکس این قضیه صدق می کند. عذرخواھی و استعفا یک اقدام فرھنگی، اسلامی و انسانی است و عذرخواھی به موقع باعث افزایش محبوبیت مدیر نزد افکار عمومی می شود. استعفا از روی صداقت می تواند به یک ارزش در جامعه تبدیل شود. جامعه زمانی می تواند سر و سامان بگیرد که قباحت استعفای مدیران از بین برود به طوری که ھرگاه یکی از مدیران یا مسئولین به کاستی ھا و عدم شایستگی لازم در خود برای مدیریت آگاھی پیدا کرد ، از مقام خود استعفا دھد. جا انداختن فرھنگ عذرخواھی و استعفا در جامعه بسیار ضروری است.

امیدواریم روزی فرا برسد که این بیماری دست و پا زدن برای پست و مقام و ابقا در منصب در بین مدیران از بین برود و ھر گاه به این نتیجه برسند ، که نمی توانند در جھت توسعه استان قدمی بردارند و یا عذری را مرتکب شده اند با شجاعت و سربلندی و بسیار محترمانه استعفا داده و فضای خدمت را در اختیار افراد دیگر قرار دهند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز