معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:

منابع بانک ها در مسیر کمک به تحقق اشتعالزایی هزینه شود

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۱۸:۲۱:۰۷
کد خبر: ۶۶۳۱۶۵
منابع بانک ها در مسیر کمک به تحقق اشتعالزایی هزینه شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی از مجموعه نظام بانکی به عنوان یکی از ارکان اساسی برای تحقق برنامه های مالی دولت یاد کرد و گفت:بانک ها باید این منابع خود را در اختیار کسانی قرار بدهند که در مسیر اشتغالزایی واقعی گام برمی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمود دلپسند در آیین تکریم و معارفه رئیس امور شعب بانک ملی استان اظهار داشت:بانک ها در کنار تحقق اهداف خود باید در مسیر سهولت امور متقاضیان نیز گام های موثری را بردارند زیرا مساله تولید و اشتغال برای استان مهم است.

وی در بخش دیگر سخنان خود از فرآیندهای طولانی نظام بانکی گلایه کرد و گفت:فرآیندهای طولانی در نظام بانکی موجب دلسردی و ناامیدی متقاضیان می شود لذا بانک ملی و بانک مرکزی می توانند این معضل مهم را با برنامه ریزی ، ارائه راهکارهای موثرتر و تفویض اختیارهای بیشتر به درستی مدیریت کنند.

دلپسند همچنین از عملکرد نظام بانکی استان گلایه کرد و افزود: عملکرد مجموعه نظام بانکی استان رضایت بخش نیست زیرا بانک های استان به درستی مصوبات ابلاغ شده از سوی بانک مرکزی، هیات دولت و مجلس را اجرایی نمی کنند لذا برای تسهیل در این فرآیندها نیازمند همکاری و هم افزایی تمام مدیران متولی هستیم .

وی خاطرنشان کرد:هنوز به رغم گذشت چندین ماه از سال تکالیف بانک ها به درستی اجرایی نشده و این در حالیست که به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم و باید شاهد سهولت امور باشیم.

وی خاطرنشان کرد:در شرایط کنونی نقش بانک ها به عنوان تامین کننده منابع مالی برای انجام فعالیت های مختلف بر همگان روشن است و بانک به عنوان امانت دار  جهت حفاظت از منابع مالی مردم و برای طرح های مختلف اقتصادی و اجتماعی نقش تعیین کننده در فعالیت های اقتصادی را ایفا می کند.

وی افزود:در سالهای اخیر شاهد بنگاه داری بانک ها یعنی ورود به تمامی عرصه های اقتصادی بودیم که یک آسیب مهم تلقی می شد و امیدواریم بانک ها در مسیر درست و صحیح خود قرار بگیرند.

دلپسند ، بانک ملی را از چند جهت حائز اهمیت دانست و افزود:سابقه دیرینه ، قدمت بانک ملی ، هماهنگ کننده بین بانک ها و وجود پشتوانه ای همچون مردم ناشی از اهمیت این بانک در بین دیگر بانک هاست لذا به همین نسبت انتظار داریم در حل مسائل ، مشکلات و نیازهای جامعه نقش خود را به درستی ایفا کند.

وی یکی از مشکلاتی را که از سوی نظام بانکی بر متقاضیان تحمیل شده است، سلیقه ای برخورد کردن در ارائه وثائق و ضمانت نامه ها دانست و افزود:نباید در این حوزه برای متقاضیان نگرانی و دغدغه ای ایجاد کنیم.

دلپسند اظهار داشت:سهم بانک ملی از پرداخت تسهیلات برای بازسازی و تعمیرات به زلزله زدگان تاکنون کامل محقق نشده است که امیدواریم تدابیر بهتری اتخاذ شود.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این مراسم گفت:امروزه در ایران انتظارت زیادی از نظام بانکی دارند زیرا این نظام با زندگی مردم گره خورده به گونه ای که اقتصاد ایران بانک محور تلقی می شود.

برات کریمی اظهار داشت:90 درصد منابع واحدهای تولیدی از بانک ها تامین می شود اما به رغم این موضوع، سطح انتظارات از مجموعه نظام بانکی به دلیل وابستگی زیاد مردم به آن بسیار بالاست.

وی خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات کلان و حمایت از اشتغال و تولید جزو تکالیف مهم بانک ملی ایران است که برای تحقق این اهداف از واحدهای صادرات محور حمایت های جدی خواهد داشت تا شاهد اشتغالزایی فعال در سطح جامعه باشیم.

وی اظهار داشت: در پرداخت تسهیلات و معوقات زلزله زدگان استان نباید کوتاهی و قصور صورت گیرد ضمن اینکه خراسان شمالی پایین ترین میانگین معوقات کشوری را دارد و این موضوع دلالت بر اهمیت مردم به سیستم بانکی است.

گفتنی است در این آیین از زحمات حسن صابری رئیس پیشین امور شعب بانک ملی استان قدردانی و هدایتی به عنوان رئیس جدید شعب بانک ملی استان معرفی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز