معاون امور اقتصادی استاندار:

واحدهای تولیدی با اعتمادسازی حمایت استان را داشته باشند

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۱۸:۰۳:۳۲
کد خبر: ۶۶۶۹۴۱
واحدهای تولیدی با اعتمادسازی حمایت استان را داشته باشند
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی صبح سه شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: واحدهای تولیدی با اعتمادسازی می توانند حمایت استان را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمود دلپسند در این نشست اظهار داشت: مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نه تنها برای بانک ها و دستگاه های اجرایی بلکه برای تولیدکنندگان نیز لازم الاجراست و آنان باید با پایبندی به تعهدات خود زمینه های جلب اعتماد دستگاه های اجرایی، بانک ها، امور مالیاتی و تامین اجتماعی را برای حمایت بیشتر داشته باشند.

دلپسند افزود: سیاست دولت و استان حمایت از واحدهای تولیدی فعال است و تولیدکنندگان نیز باید برای بازپرداخت منابع بانکی اقدام کنند چرا که ضرر اصلی ناشی از بلوکه شدن این منابع برای واحدهای تولیدی است و در ادامه امکان حمایت از واحدهای تولیدی سخت می شود.

وی با بیان این که واحدهای تولیدی خود عامل اصلی حرکت و برنامه ریزی هستند، تصریح کرد: تاکید ما بر حمایت از تولیدات داخلی است اما نمی توانیم مردم را مجبور به مصرف کنیم و بنابراین واحدهای تولیدی باید با تولید محصولات با کیفیت و قیمت مناسب بازارهای داخلی را جذب کنند و در این راستا وجود مجموعه های تحقیقاتی سنجش و شناخت ذائقه های مردم می تواند موثر باشد.

دلپسند صرف بخشی از درآمد واحدهای تولیدی به تبلیغات و معرفی محصولات و هم چنین حضور در نمایشگاه های داخل و خارج استان را از دیگر راهکارهای جذب بازارهای داخلی دانست.

در این نشست درخواست یکی از واحدهای تولیدی پرداخت بدهی دولت برای شیر مدارس به کارخانه های تولید لبنیات بود که دلپسند در این مورد خاطرنشان کرد: این درخواست طی نامه ای به سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای پیگیری پرداخت مطالبات ارسال خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار پرداخت تسهیلات رونق تولید را منوط به پیشرفت فیزیکی 60 درصدی این واحدها دانست و افزود: متقاضیان هم چنین باید طرح توجیهی برای بررسی به بانک ارائه دهند و بانک ها نیز باید نسبت به پیشرفت فیزیکی نگاه تسهیل گری داشته باشند.

دلپسند ادامه داد: بانک ها و دستگاه های اجرایی باید واحدهای تولیدی نیمه فعال و ناتمام را به دریافت تسهیلات رونق تولید تشویق کنند و در جلسات آینده گزارشی از اقدامات خود در این حوزه داشته باشند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز