بهره مندی از توان مردمی در مواقع بحرانی باید ساماندهی شود

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۱۸:۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۶۶۹۵۲
بهره مندی از توان مردمی در مواقع بحرانی باید ساماندهی شود
سرپرست معاونت سیاسی استانداری خراسان شمالی در نشست کارگروه تخصصی تشکل های مردم نهاد مدیریت بحران استان گفت:بهره مندی از توان مردمی در مواقع بحرانی باید به درستی سازماندهی و ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمود ثمینی در این نشست اظهار داشت: حضور مردم در مناطق آسیب دیده به هنگام بروز حوادث طبیعی همچون زلزله و سیل با تکیه بر عاطفه و احساسات شخصی است و بنابراین باید از این همت حضور در قالب تشکل های مردمی سازمان یافته و آموزش دیده و با شرح وظایف مشخص به نحو احسن بهره مند شویم.

وی افزود: باید افراد داوطلب، مشخص و با برگزاری جلسات و کلاس های آموزشی به هنگام بروز حوادث طبیعی مستمرا به روزرسانی شوند و دستگاه های امدادی مانند علوم پزشکی و هلال احمر هم برای آموزش مناسب این افراد اهتمام داشته باشند.

وی ادامه داد: بنابراین در گام نخست شناسایی، آموزش و تعیین وظایف تشکل های مردم نهاد مدیریت بحران اتفاق بیفتد تا هنگام بروز حادثه این افراد با اطمینان خاطر در مناطق آسیب دیده حضور یابند.

ثمینی تصریح کرد: اثرات اجتماعی حوادث طبیعی بسیار بالاست و حل آن نیازمند بررسی دقیق است که مهم ترین اقدام هم شناسنامه دار کردن توان مردمی است.

وی تاکید کرد: هدف ما بهره مندی از توان فکری و ظرفیت های اجتماعی برای ارایه خدمات بهتر است و در این راستا سیاست دولت حمایت از تشکل های مردمی و نه تقابل با آنان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز