افزایش ۱۰۳ درصدی صادرات استان

۱۳۹۶/۱۱/۰۵ - ۱۶:۴۶:۳۱
کد خبر: ۶۶۸۶۹۶
افزایش ۱۰۳ درصدی صادرات استان
مدیر گمرک خراسان شمالی از افزایش 103درصدی صادرات استان در ده ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، جوادجعفری روز پنج شنبه درنشست خبری درجمع خبرنگاران  از افزایش میزان صادرات کالاهای تولیدی استان از گمرک طی 10 ماهه امسال خبر داد و افزود: در این مدت 64 میلیون دلار کالا از گمرک استان صادر شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال 103 درصد رشد داشته است.

جعفری با بیان اینکه در 10 ماهه امسال میزان درآمدهای گمرکی استان 12.5 درصد از برنامه های هدفگذاری بیشتر بوده است گفت: امسال کسب 76 میلیارد ریال درآمد گمرکی در استان برنامه ریزی شده بود اما در 10 ماهه امسال 85 میلیارد و 500 میلیون ریال درآمد محقق شده است.

مدیرکل گمرک خراسان شمالی گفت: گمرک ریلی جاجرم طی دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد که رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

 جواد جعفری اظهارداشت: با توجه به ظرفیت های ریلی موجود در شهرستان جاجرم، استقرار گمرک ریلی هزینه ای برای ما نداشت. راه اندازی و فعالیت این گمرک می تواند منافع اقتصادی بسیار زیادی را برای استان داشته باشد.

وی گفت : میزان واردات تجهیزات کالاها و مواد اولیه مورد نیاز کارخانه ها و مواد واسطه ای به استان افزایش داشته است و میزان کاهش واردات مربوط به واردات کالاهایی همچون برنج است.

جعفری به کاهش میزان واردات کالا از گمرک استان اشاره کرد و گفت: در 10 ماهه امسال چهار هزار و 200 تن کالا به ارزش 10 میلیون و 200 هزار دلار از گمرک استان وارد شده است.

جعفری بیان کرد:میزان واردات از گمرک استان به لحاظ وزنی 51 درصد و به لحاظ ارزشی 31 درصد کاهش یافته است.

جعفری خاطرنشان کرد: واردات کالاها و تجهیزات مورد نیاز کارخانه ها نشان از ایجاد بسترها برای رونق صنایع و واحدهای تولیدی استان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز