شهردار بجنورد:

تاثیرگذاری در صنعت فیلم سازی نیاز به شناخت ذائقه بیننده دارد

۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ۱۳:۲۴:۲۴
کد خبر: ۶۷۲۵۵۸
تاثیرگذاری در صنعت فیلم سازی نیاز به شناخت ذائقه بیننده دارد
شهردار بجنورد شرط تاثیرگذاری در صنعت فیلم سازی را نیاز به شناخت ذائقه بیننده و مخاطب شناسی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، روح الله براتیان ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، و میزبانی بجنورد از جشنواره فیلم فجر، اظهار کرد: استفاده از فضای موجود و بهره گرفتن از هنر اهالی فرهنگ و سینما و تماشای تلاش های یک ساله این هنرمندان فرصتی مغتنم است.

وی با اشاره به نقش حوزه فیلم در انتقال مفاهیم به نسل جوان گفت : آنچه مسلم است نقش بی بدیل رسانه در انتقال مفاهیم است.

وی اضافه کرد: این مفاهیم از ارزش ها تا ترویج فرهنگ و اخلاق و ... با بهره بردن از دکور و صحنه آرایی و موسیقی و فضاسازی می تواند تاثیر شگرفی بر احساسات و هیجانات آدمی بگذارد و دراین میان نقش پذیری جوانان بواسطه خلق و خوی جوانی و هیجاناتی که دارند، بیشتر است.

شهردار بجنورد درپاسخ به این سوال که راهکارهای ارتقای حوزه سینما در انتقال مفاهیم ارزشی به نسل جوان چیست، یادآور شد :  اینکه یک فرهنگ را چگونه بسازیم و چگونه به باور عموم برسانیم، مهم است.

براتیان خاطرنشان کرد: در حوزه فیلم سازی آثار برجسته ای از جمله «سفر به چزابه» و «  مزرعه پدری» نخستین عناوینی است که به ذهن خطور می کند، اما درخشش آثار طنزی مانند فیلم «لیلی با من است» بیشتر و ملموس تر بوده است.

وی اضافه کرد: پس تاثیرگذاری در صنعت فیلم سازی نیاز به شناخت ذائقه بیننده دارد و با نفوذ بالای این صنعت می توان امید داشت به شرط تامین خوراک مناسب و آموزنده، تاثیر مورد نظر جامعه هنر فراهم شود.

براتیان اظهار کرد: در بخش فیلم سازی شاهد حضور فیلم سازان جوان و خوش فکری هستیم که البته نیاز به دریافت تجربه جنگ و انقلاب از نسل قبل را دارند، پس باید ارتباط بین نسل ها را مد نظر داشت.

براتیان با بیان اینکه در بخش تاثیر فیلم بر جوانان و مخاطبان هم باید نیازسنجی شده باشد، اظهار کرد: لازم است بدانیم نسل امروز ما به چه چیزهایی حساسیت بیشتری دارد، چه خواسته هایی دارد و براساس این خواسته ها و دنیای جوانان که سرشار از رنگ و حرکت است، اثری تولید کنیم که بیشترین ارتباط را با آن ها برقرار سازد.

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در خراسان شمالی با اکران ١٦ فیلم فاخر این دوره از جشنواره از ١٤ بهمن‌ماه جاری آغاز و تا ٢٢ همین ماه در بجنورد ادامه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز