‌بهره برداری سراسری از ۱۰۲ پروژه عمرانی و تولیدی در اسفراین توسط استاندار خراسان شمالی

۱۳۹۶/۱۱/۱۹ - ۲۲:۴۶:۰۶
کد خبر: ۶۷۵۱۰۶
‌بهره برداری سراسری از ۱۰۲ پروژه عمرانی و تولیدی در اسفراین توسط استاندار خراسان شمالی
استاندار خراسان شمالی همزمان با هشتمین روز از دهه مبارکه فجر در سفر به شهرستان اسفراین در آئین افتتاح متمرکز پروژه ها از 102 پروژه عمرانی و تولیدی شهرستان در روستای حسین آباد خان کور حضور یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، نوروزی فرماندار اسفراین در آئین افتتاح متمرکز پروژه ها در روستای حسین آباد خانکور ضمن اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید از ابتدای سال 92 تا کنون اظهار کرد با توجه به تورم بالای 50 درصدی و تحریم شدید اقتصادی در دولت دوازدهم ، 612 پروژه عمرانی از سال 92 تا ابتدای سال 96 در شهرستان اسفراین به بهره برداری رسیده است و در دهه فجر امسال بیش از صد پروژه عمرانی به بهره برداری خواهد رسید .

وی در ادامه به پروژه های افتتاحی در دهه فجر اشاره نمود و تصریح کرد: بُرد سیاسی دولت براساس شعار عمرانی است و اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته است همه بیانگر خدمات عمرانی دولت جمهوری اسلامی است. در دهه فجر امسال ؛ با افتتاح پروژه گازرسانی به هفت روستای اسفراین؛ پایان جشن گازرسانی در شهرها و روستاهای شهرستان اسفراین را خواهیم داشت .

 نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز دراین مراسم به دستاوردهای انقلاب اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: یکی از دستاوردهای انقلاب؛ رسیدگی به نقاط محروم است و نگاه دولت جمهوری اسلامی هم بر این مبنا بوده و پیام انقلاب ، نیت خدمت رسانی به مردم و شنیدن صدای محرومیت است .

رئیس مجمع نمایندگان استان از هماهنگی دولت و مجلس برای اختصاص اعتبارات ویژه در بحث اشتغال در قانون بودجه سال 97 خبر داد و گفت: آرمانهای مقدس جمهوری اسلامی در جهت کاهش محرومیت روستائیان محقق نمی شود مگر با تعامل و هماهنگی دستگاهها ؛ و امیدواریم با حل نمودن مشکل زیرساختها مشکل اشتغال روستائیان را حل نماییم .

استاندار خراسان شمالی نیز در آئین افتتاح متمرکز طرح های عمرانی و تولیدی شهرستان در روستای هدف فاقد بیکاری حسین آباد خانکور گفت: وظیفه ما بعنوان یک انسان و مدیر، تبدیل نگاه مخالف و منتقد به نگاه همراه و همدل است که این نگاه محدود کننده نیست و باعث توسعه و آبادانی خواهد شد .

 عالی ترین مقام دولت در استان با بیان اینکه توسعه پایدار استان مستلزم توسعه روستاهاست افزود: باید با ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای روستائیان زمینه مهاجرپذیری راکاهش داده و این امر به صرف ایجاد و بهسازی راه و شبکه های خدماتی نیست .

صالحی بیان داشت: برنامه های ستادی استان بر مبنای هر شهرستان برای روستاها شامل روستای فاقد بیکار ، سبز و هدف گردشگری عنوان شده است .

وی ضمن ارائه اماربیکاری گفت: نرخ بیکاری در استان خراسان شمالی 9/9 درصد است و تا پایان سال 1400 با توجه به هدف گزاری و سیاست تعیین شده ، نرخ بیکاری به زیر 5 درصد خواهد رسید .

در ادامه مراسم آئین افتتاح متمرکز 102 پروژه عمرانی و تولیدی شهرستان توسط استاندار خراسان شمالی از تمبر یادبود جشن پایان گازرسانی به تمام شهرها و روستاهای شهرستان رونمایی شد.

در پایان مراسم افتتاح ،همزمان با سراسر کشور، آئین مراسم غبارروبی و گلباران مزار شهدای اسفراین با حضور استاندار،فرماندار ، امام جمعه و جمعی از مدیران کل استانی و مسئولین شهرستان برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز