معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:

هدفگذاری ما باید کاهش ۱۰درصدی مصرف آب باشد

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۱۵:۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۷۷۴۱۰
هدفگذاری ما باید کاهش ۱۰درصدی مصرف آب باشد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه حدود ۹۰ درصد از آب مصرفی در حوزه کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد اگر بتوانیم از این ۹۰ درصد، ۱۰ درصد کاهش مصرف داشته باشیم اقدام موثری را انجام داده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدحسین علی نیا در کارگروه آب کشاورزی استان اظهار داشت:برای رسیدن و تحقق این هدفگذاری باید از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به‌ ویژه توسعه تکنولوژی و روش‌های نوین نظیر شبکه‌های آبیاری، کشت گلخانه‌ای و مباحث مکانیزاسیون بهره ببریم.

وی افزود:باید با اطلاع رسانی درباره نحوه مصرف آب در قالب اطلاع رسانی و آموزش و تغییر الگوی کشت بتوانیم مساله کم آبی را به درستی مدیریت کنیم و در این خصوص برنامه ریزی و انجام اقدامات عملیاتی لازم و ضروریست.

علی نیا تاکید کرد: دستگاه های متولی باید گزارش ارزیابی های خود را در زمینه نتایج کاهش مصرف ارائه کنند تا شاهد کاهش مشکلات حوزه آب باشیم و تمامی موارد نیز مورد آسیب شناسی قرار گیرد.

وی به نقش مهم و تأثیرگذار رسانه ها برای اطلاع رسانی از پیامدهای کم آبی در جامعه اشاره کرد و گفت: رسانه های جمعی و اصحاب رسانه، وظیفه مهمی در آگاه سازی افکار عمومی و تحلیل و بررسی وضعیت منابع آبی و نهادینه شدن فرهنگ صرفه جویی در جامعه بر عهده دارند و باید مانند گذشته مسئولانه در این زمینه عمل کرده و مردم را از مخاطرات مصرف بی رویه آب آگاه سازند.

 

نظر شما