مجمع خیران سلامت به حوزه بهداشت و پیشگیری هم توجه کند

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۵:۲۷:۴۶
کد خبر: ۶۷۹۰۴۵
مجمع خیران سلامت به حوزه بهداشت و پیشگیری هم توجه کند
استاندار خراسان شمالی در نشست اعضای مجمع خیران سلامت استان بر جانمایی مراکز ارائه خدمات خیران با هماهنگی دستگاه مربوط تاکید کرد و از آنان خواست، به حوزه بهداشت و پیشگیری و توانمندسازی افراد نیز توجه و اهتمام لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمد رضا صالحی در این نشست اظهار داشت: استان از آمادگی کامل برای واگذاری زمین به منظور احداث مراکز سلامت به مجمع برخوردار است اما همواره تاکید کرده ایم تا جانمایی و تعریف پروژه ها و طرح های مختلف با هماهنگی کارشناسان حوزه های ذی ربط باشد تا در ادامه توقع عمومی خارج از ضوابط و مقررات ایجاد نشود.

وی مطرح کرد: واگذاری زمین می تواند با روش های متفاوت باشد؛ به عنوان مثال تمهید تشویق های لازم مانند امکان تغییر کاربری زمین متناسب با نیاز سرمایه گذار علاوه بر متراژ تعیین شده با کاربری بهداشتی با هماهنگی شهرداری یکی از این راهکارهاست و همچنین اعلام می کنم استان آمادگی دارد تا به میزان ارزش ریالی و حتی بیشتر از زمین واگذار شده به بخش سلامت، اعتباراتی به لحاظ عمرانی به شهرداری پرداخت کند.

صالحی به تاکید بر حمایت از جامعه خیران افزود: مجمع خیران سلامت تنها به ایجاد و ساخت مراکز سلامت اکتفا نکنند چرا که در حوزه بهداشت و درمان مباحث پیشگیری، آموزش و توانمندسازی افراد از اهمیت بالایی برخوردار است و بنابرایندر این حوزه ها ورود جدی تری داشته باشند.

وی ادامه داد: حوزه اجتماعی استانداری خراسان شمالی از آمادگی لازم برای کمک به توانمندسازی اقشار آسیب پذیر در مناطق حاشیه نشین و محروم به ویژه بانوان برخوردار است چرا که توسعه روستایی را عامل اصلی توسعه پایدار استان و آموزش بانوان را لازمه توسعه خانواده و جامعه می دانیم.

صالحی با اعلام این خبر که خراسان شمالی فردا میزبان معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور خواهد بود، تصریح کرد: بهره مندی از اعتبارات حوزه های مختلف یکی از اهداف ما برای دعوت از مسئولان کشوری به استان است بنابراین تلاش می کنیم تا از اعتبارات معاونت توسعه روستایی برای ساخت مراکز سلامت و گسترش مباحث مرتبط با پیشگیری در مناطق روستایی بهره مند شویم.

وی خاطر نشان کرد: از برگزاری همایش خیران سلامت در اواخر فروردین سال آینده به مناسبت هفته سلامت هم حمایت می کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز