معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:

ظرفیت های گردشگری استان در سطح ملی معرفی شود

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۵:۳۲:۳۲
کد خبر: ۶۷۹۰۴۸
ظرفیت های گردشگری استان در سطح ملی معرفی شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت:با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز انتظار ما این است تا سازمان میراث فرهنگی استان به کمک صدا و سیما برنامه های معرفی جاذبه های گردشگری استان را برای معرفی و شناساندن آن در سطح ملی تهیه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدحسین علی نیا در ششمین کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار داشت: خراسان شمالی دارای پتانسیل‌های زیادی برای معرفی و شناساندن در سطح ملی است لذا با آسیب شناسی نقاط ضعف و معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی استان، می توانیم میزان ماندگاری مسافران در استان را افزایش دهیم.

وی در ارتباط با دستور کار جلسه در خصوص اختصاص اعتبار برای مرمت رباط ها و کاروانسراها با توجه به گزارش یکی از اعضای معاونت میراث فرهنگی استان نیز افزود: رقم مورد نیاز توسط سازمان میراث فرهنگی و دفتر فنی مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرد و سپس با موافقت به شورای برنامه ریزی استان ارسال شود.

علی نیا در خصوص دستور بعدی که برگزاری جشنواره اقوام با مسئولیت بخش خصوصی بود، بیان کرد: با مساعدت شهرداری فضای لازم به این شرکت  اختصاص داده شود تا برای نوروز و ساخت المانهای تاریخی با تاکید بر معرفی آثار و فرهنگ وتمدن استان و استفاده از هنرمندان بومی این جشنواره هم برگزارشود.

وی بابیان این نکته که باید تلاش شود خراسان شمالی به مقصد گردشگری تبدیل شود، افزود: لازمه تحقق این امر همدلی و تلاش بیشتر مسئولان دستگاه های اجرایی و خدماتی برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر استان به مردم کشور است.

گفتنی است :همچنین طرح دیگری مربوط به یک شرکت خصوصی در راستای طراحی یک اپلیکیشن برای معرفی استان و ظرفیت های گردشگری از جمله هتلینگ و پذیرایی بود نیز مورد پذیرش کارگروه قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز