معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:

تدوین برنامه عملیاتی در حوزه مدیریت بحران آب الزامیست

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۵:۳۵:۰۱
کد خبر: ۶۷۹۰۴۹
تدوین برنامه عملیاتی در حوزه مدیریت بحران آب الزامیست
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت:با توجه به کاهش بارندگی و استمرار خشکسالی ها هم در کشور و هم در استان، تدوین برنامه عملیاتی در حوزه مدیریت بحران آب الزامیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدحسین علی نیا در جلسه شورای مدیریت بحران آب استان اظهار داشت:باید با برنامه ریزی جامع ، دقیق و کامل برای سال آینده بتوانیم بحران آب را در تمام نقاط استان به درستی مدیریت کنیم.

وی اشاره ای به نامه وزیر کشور خطاب به تمام استانداران در بحث شورای عالی آب داشت و افزود:بر اساس تاکیدات وزیر کشور، استان ها باید برنامه عملیاتی و اقدامات سریع و بهنگام در خصوص تنظیم بهینه مصارف آب در حوزه های مختلف داشته باشند.

علی نیا بیان کرد: هر چند خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری میزان مصرف آب کمتری دارد اما بازهم باید مصرف درست و بهینه را در دستور کار خود قرار دهیم بنابراین عمده برنامه ریزی های ما باید در حوزه کشاورزی انجام شود.

وی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی نیازمند تدوین برنامه حساب شده در حوزه های آبیاری نوین، تغییر الگوی کشت ، ترویج و فرهنگ سازی هستیم و باید بر مبنای آن برنامه های سال آینده را مشخص و تدوین کنیم تا بتوانیم مشکلات بحران آب را مدیریت کنیم.

علی نیا تاکید کرد: باید اصلاح الگوی مصرف از طریق رسانه های جمعی برای مردم و کشاورزان فرهنگ سازی شود ضمن اینکه در کنار این مسائل باید برداشت های غیر مجاز از چاه ها نیز متوقف شود و به سمت توسعه سامانه های نوین آبیاری در راستای افزایش بهره وری برویم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز