امامزاده‌های خراسان شمالی میزبان سوگواران دهه دوم فاطمیه

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۵:۵۰:۵۱
کد خبر: ۶۷۹۰۶۵
امامزاده‌های خراسان شمالی میزبان سوگواران دهه دوم فاطمیه
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برگزاری مراسم سوگواری دهه دوم فاطمیه در تمام امامزاده‌های شاخص این استان با حضور ۲۹ روحانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد ، با اشاره به برنامه‌های سوگواری دهه دوم شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: مراسم سوگواری دهه دوم فاطمیه در تمامی امامزاده های شاخص این استان با حضور ۲۹ روحانی مبلغ برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم سوگواری ایام دهه فاطمیه از ۲۸ بهمن‌ماه به مدت پنج شب در تمامی امامزاده‌های  شاخص استان با دعوت از ۱۹ نفر مبلغ از روحانیون قم و ۱۰ نفر مبلغ بومی استان برگزار می‌شود.

«نزار قطری» مداح مراسم سوگواری ایام فاطمیه

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد همچنین از برگزاری مراسم محوری سوگواری ایام فاطمیه در این استان با حضور مداح برجسته «نزار القطری» خبر داد و گفت: مراسم محوری سوگواری دهه دوم فاطمیه با حضور این مداح مشهور، در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی گفت: مراسم سوگواری دهه دوم فاطمیه در مرکز استان به مدت پنج شب همراه با مراسم ویژه در امام‌زاده سید عباس (ع) بجنورد با حضور مداح بین‌المللی نزار قطری، محمدرضا ایزی و علی لنگری همراه با سخنرانی دکتر نوایی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در خصوص مراسم ویژه این ایام افزود: در شب وفات این حضرت مراسم ویژه سوگواری در بقعه متبرکه امام‌زاده سید عباس (ع) بجنورد و تمامی امام‌زاده‌های استان خواهیم داشت که در صبح روز شهادت مراسم عزاداری با حضور هیئات مذهبی در امام زادگان سطح استان برگزار می‌شود.

برگزاری همایش «رهروان یاس نبوی» ویژه بانوان

وی اظهار داشت: مراسم ویژه بانوان پیش از نماز مغرب و عشا در روز شهادت با عنوان همایش «رهروان یاس نبوی» در بقعه متبرکه امام‌زاده سید عباس (ع) بجنورد برگزار می‌شود و پس از نماز مغرب و عشا مراسم ویژه شام غریبان برای عموم مردم را در همان مکان خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد در خصوص برنامه‌های فرهنگی این ایام گفت: خیمه‌های معرفت با موضوع مشاوره و غرفه مجازی و غرفه‌ای را نوجوانان و کودکان در امام‌زاده‌ها در مدت این پنج شب در خصوص تبلیغ و ترویج سیره نبوی برپا می‌شود.

 

نظر شما