۶۶درصد سهم ابلاغی بانک های خراسان شمالی در تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شد

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۴:۴۵:۵۲
کد خبر: ۶۷۹۵۵۰
۶۶درصد سهم ابلاغی بانک های خراسان شمالی در تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی در سیزدهمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان از پرداخت ۶۶ درصدی سهم ابلاغی تسهیلات مشاغل خانگی بانک های عامل استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمود دلپسند در این نشست اظهار داشت: امسال سهم استان از تسهیلات مشاغل خانگی 20 میلیارد تومان است که سهم بانک صادرات از این تسهیلات ۱۰ میلیارد و سهم بانک های تجارت و سپه هر یک ۵ میلیارد تومان است.

وی افزود: مجموع سهم ابلاغ شده برای تمامی بانک ها 9 و نیم میلیارد تومان است که تاکنون از این میزان 6 میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان یعنی معادل 66 درصد آن پرداخت شده است که این مبلغ پرداختی نسبت به کل سهم استان یعنی 20 میلیارد تومان حدود 31.5 درصد می باشد.

وی ادامه داد: بانک های عامل مکلف هستند تا دهم اسفند علاوه بر رساندن این میزان به 80 درصد پیگیر ابلاغ مابقی سهم خود از مرکز باشند.

دلپسند در ادامه به معرفی 1751 طرح مشاغل خانگی به بانک های استان اشاره و تصریح کرد: ارزش طرح های معرفی شده بالغ بر 21 میلیارد تومان اس که از این میزان 67 درصد طرح ها به شعب ارسال و برای 43 درصد از این طرح های ارسال شده پرداختی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: تاکنون عملکرد بانک سپه رضایت بخش بوده و از بقیه بانک ها می خواهیم در این زمینه بیشتر تلاش کنند و هم چنین تاکید می کنم دستگاه های اجرایی با ایجاد تعاملی دوطرفه برای پیگیری طرح های معرفی شده و معرفی طرح های جایگزین در صورت نیاز برای جذب صد درصدی این تسهیلات اقدام نمایند.

دلپسند تاکید کرد: به دنبال توزیع پول نیستیم بلکه هدف ما ایجاد اشتغال پایدار است بنابراین پیگیری های لازم برای اینکه تسهیلات پرداخت شده در مسیر درست مصرف شود از سوی دستگاه های ذی ربط مورد توجه باشد.

وی همچنین خطاب به مدیران کل نهادهای حمایتی استان تاکید کرد: تلاش کنید تا این منابع ارزان قیمت بین اقشار مختلف جامعه به درستی توزیع شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز