سرپرست معاونت سیاسی استانداری خبر داد:

بهزیستی متولی حمایت های روانی در پسابحران شد

۱۳۹۶/۱۲/۰۸ - ۱۵:۴۷:۲۱
کد خبر: ۶۸۲۷۶۸
بهزیستی متولی حمایت های روانی در پسابحران شد
سرپرست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در هفتمین نشست کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی استان از تعیین اداره کل بهزیستی به عنوان متولی برنامه های روانی اجتماعی در بلایا و کاهش اختلالات و آسیب های روانی در حوادث غیر مترقبه و دوران پسابحران خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمود ثمینی در این نشست تخصصی اظهار داشت: تعیین متولی هدایت تمامی نیروهای امداد و نجات و در مجموع تیم بحران استان هنگام مواجهه با حوادث طبیعی الزامی است و امروز به دلیل نبود مانور اجرایی و عملیاتی در طول سال در زمان بروز بلایای طبیعی نگرانی و دغدغه در خصوص جزیره ای کار کردن و بروز برخی ناهماهنگی ها وجود دارد.

وی افزود: اشکال کار در این است که ما پس از بروز حادثه وارد عمل می شویم و اجرایی کردن تصمیمات جلسات و نشست های مختلف دچار مشکل می شود بنابراین تمرین مستمر سالانه و هماهنگ تمامی دستگاه ها و سازمان های ذی ربط برای چگونگی مدیریت بحران الزامی است.

وی ادامه داد: اداره کل بهزیستی به عنوان متولی این کار باید با بهره مندی از تمامی ظرفیت های موجود برنامه ای عملیاتی تدوین کند؛ هم چنین در این برنامه باید نقش و تکلیف دستگاه های موثر در امنیت روانی مشخص باشد.

وی تاکید کرد: وجود برخی خلاها در دستورعمل ها به معنای تعلل در کار نیست و تاکید می کنم در جلسات بین بخشی مواردی که مورد غفلت واقع شده است احصاء و به عنوان پیشنهادهای اصلاحی به وزارتخانه متبوع برای بررسی و رسیدگی ارسال شود و نواقص مدیریت بحران در سنوات گذشته جمع آوری و بیان شود تا در حوادث احتمالی آینده از تکرار و بروز این مشکلات جلوگیری شود.

ثمینی در ادامه بر ارائه اولویت های مرتبط با بخش سلامت و ارتقای کیفیت زندگی دستگاه های 14 گانه عضو کارگروه تاکید کرد و گفت: بنابر تاکید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مبنی بر اعلام اولویت های برنامه ششم توسعه استان توسط تمامی 12 کارگروه تخصصی ذیل شورای برنامه ریزی باید اولویت های بخش سلامت برای بررسی و پایش نهایی به دانشگاه علوم پزشکی ارائه شود.

ارائه طرح مدیریت سگ های ولگرد در شهرها از دیگر دستورکارهای این نشست بود که ثمینی در این مورد تصریح کرد: دفتر امور شهری استانداری  جلسه ای تخصصی و کارشناسی برای ایجاد بسترهای لازم و تسهیل گری واگذاری این امر به بخش خصوصی با دستگاه های مرتبط همچون اداره کل دامپزشکی، دفتر امور روستایی استانداری، شهرداری و اداره کل منابع طبیعی داشته باشد.

در ادامه مباحث نشست گذشته این کارگروه بار دیگر بر مخاطرات قرص برنج اشاره و مقرر شد با توجه به اینک ه مجوز برای فروش و کانال رسمی برای توزیع قرص برنج صادر نشده است، سازمان صنعت، معدن و تجارت در بازدیدهای دوره ای این موضوع را در دستور کار قرار دهد و در صورت مشاهده توزیع این کالای ممنوعه برای پیگیری از مراجع ذیصلاح گزارش خود را اعلام کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز