ارتقا کیفیت آموزش و پژوهش مستلزم ارتباط موثر صنعت و دانشگاه

۱۳۹۶/۱۲/۱۶ - ۱۵:۴۷:۵۴
کد خبر: ۶۸۶۲۰۳
ارتقا کیفیت آموزش و پژوهش مستلزم ارتباط موثر صنعت و دانشگاه
به گزارش خبرنگار برنا : دکتر حیدری رئیس مجتمع اموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین به اتفاق جمعی از مدیران از مجتمع صنعتی لوله گستر اسفراین بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، طی این بازدید دکتر حیدری از خط تولید تنها تولید کننده لوله های فولادی بدون درز (ایدرو)در خاورمیانه دیدن کردند.

 حیدری با اشاره به وجود این صنعت مهم در شهرستان افزود: ایجاد ارتباط موثر و کاربردی بین صنعت و دانشگاه می تواند موجب ارتقا کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاه ها و ارتقای کیفیت محصول و کم شدن بهای تمام شده صنایع شود.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت صنعت در کشور افزود: شعار سال ۹۶ با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» به عنوان راهبردی مهم از سوی مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی می باشد که مسئولین کشور باید سعی کنند در جهت حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال پایدار در کشور خرید محصولات صنعتی داخلی را در اولویت های خود قراردهند و با این کار سدی در مسیر ورود کالای بی کیفیت خارجی بسازند.

در این جلسه همچنین تفاهم نامه های با عنوان تقویت طرح کارورزی( استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاهی به صورت کارورز در صنعت)، طرح انجام فعالیت های آموزشی و پژوهشی مشترک بین دانشگاه و صنعت و همچنین طرح بکارگیری دانشجویان دانشگاه در حین تحصیل در بخشی از واحد های صنعت با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان با صنعت و درآمد زایی برای دانشجویان، منعقد شد.

شرکت لوله گستر اسفراین یکی از شرکت های تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) که  به عنوان تنها تولید کننده لوله های فولادی بدون درز شامل لوله های جداری_مغزی مورد نیاز صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی  می باشد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز