در سال جاری روی داد؛

هزینه کرد ۵,۵ میلیارد تومانی زکات برای نیازمندان خراسان شمالی

۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۶:۰۲:۵۱
کد خبر: ۶۸۸۴۵۱
هزینه کرد ۵,۵ میلیارد تومانی زکات برای نیازمندان خراسان شمالی
دبیر شورای زکات کمیته امداد استان خراسان شمالی از هزینه کرد ۵/۵ میلیاردتومانی زکات برای نیازمندان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ عباس اهرابی، دبیر شورای زکات کمیته امداد استان خراسان شمالی با اعلام اینکه طبق سیاست‌های جدید این نهاد باید ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده صرف امور محرومان شود، گفت: کشاورزان مردم این استان امسال هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند که پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن برای محرومان و نیازمندان هزینه شده است و این در حالی است که در سال ۹۵ تنها سه میلیارد تومان از زکات جمع‌آوری‌شده صرف امور نیازمندان شد. 

اهرابی بابیان اینکه زکات پرداختی خیران این استان در سرفصل‌های جهیزیه، درمان، مسکن، اشتغال و سایر نیازهای محرومان هزینه می‌شود، گفت: امسال از محل زکات ۲۸ سری جهیزیه، ۳۷ مورد کمک‌هزینه درمانی، ۱۴۰ مورد کمک‌هزینه تحصیلی و ۲۳ مورد ساخت و تعمیرات مسکن به خانوارهای نیازمند ارائه‌شده است.

  وی کل کمک‌های انجام‌شده از محل جمع‌آوری زکات برای محرومان را ۲۳ هزار مورد اعلام کرد و افزود: طی امسال ۳۰ پروژه عام‌المنفعه نیز از محل درآمدهای زکات در این استان ساخته شده است که تاکنون سه میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان در این بخش نیز هزینه شده است.

  دبیر شورای زکات کمیته امداد استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود ۵۴ هزار نفر از محرومان استان تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی هستند، افزود: قطعاً استفاده از ظرفیت‌هایی همچون زکات می‌تواند نقش اساسی در رفع نیاز محرومان داشته باشد و  کمیته امداد در تلاش است هزینه کرد زکات را به سمت محرومان سوق دهد. 

اهرابی در ادامه یادآور شد: نگرش و دیدگاه این نهاد از چند سال گذشته در نحوه ارائه خدمات به خانواده‌های نیازمند تغییریافته و با رویکرد جدید، خدمات به‌صورت زمان‌دار و هدفمند به مددجویان ارائه می‌شود. 

وی بابیان اینکه ازجمله افق‌های جدید این نهاد توانمندی، خودکفایی، تقویت عزت‌نفس و رفع نیازهای اصلی خانواده‌های محروم است، ادامه داد: این نهاد در تلاش است تا گروه هدف خود را درزمینه فرهنگی، درمان، اشتغال، مسکن، جهیزیه و سایر خدمات دیگر توانمند کرده و به خودکفایی برساند.

 

خبرنگار: منیژه سهرابی راد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز