نماینده عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی:

جشن های ازدواج می تواند مردم پسند و عاری از گناه برگزار شود

۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۰۷:۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۸۸۵۳۵
جشن های ازدواج می تواند مردم پسند و عاری از گناه برگزار شود
استاندار خراسان شمالی با تاکید بر این موضوع که جشن های ازدواج ما باید شاد برگزار شود، گفت:جشن ها و مجالس ازدواج را می توان مردم پسند ، شاد و بدون گناه برگزار کردو نباید در برگزاری جشن های ازدواج افراط و تفریط داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛محمدرضا صالحی در سومین ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهار داشت:موضوع برگزاری جشن های شاد عاری از گناه مورد کار مطالعاتی قرار می گیرد تا این جشن ها به مناسبت های مختلف بدون گناه برگزار شود و اینکه وعده قطب شدن خراسان شمالی به عنوان موسیقی مقامی در کشور مورد تایید قرار گرفته را می توان راهکارهایی ارائه داد تا از ظرفیت های این موسیقی مقامی در چنین جشن هایی استفاده کرد.

وی افزود:طرح شبکه فعالان ازدواج زوج ایرانی_ اسلامی به دلیل اینکه طرحی ملی است، باید در گام نخست مورد تصویب معاونت امور خانواده نهاد ریاست جمهوری قرار بگیرد تا سپس بتوانیم به عنوان پایلوت برای استان پیشنهاد کنیم و در صورت عدم توافق طرح را در قالب بومی سازی مورد پیگیری قرار می دهیم.

وی در ادامه سخنان خود افزود:در ایام نوروز زوج های جوان بین سنین ۱۵ تا ۲۹ سال می توانند از تمامی هتل ها و مهمانپذیرهای استان تا ۵۰ درصد تخفیف بهره مند شوند.

وی اظهار داشت:از اول خرداد سال آینده گروهی تحت عنوان تحلیلگران در حوزه های مختلف روانشناسی مباحث مربوط به علل طلاق را با هدف کاهش آمار طلاق مورد بررسی قرار می دهند و البته این در حالیست که در سال جاری رتبه نخست افزایش درصد ازدواج و کاهش 2.2 درصدی طلاق در استان را شاهد هستیم که می خواهیم همین مسیر برای سال های آینده ادامه پیدا کند.

صالحی با تاکید بر اینکه باید نسل جوان را درک کرد، تصریح کرد: نسل جوان دوره ما نسل تکلیف بود اما نسل جوان جدید نسلی اجتماعی و پرسشگر است که می خواهد به دنبال ریشه و فلسفه تمامی مباحث باشد تا راه مناسب را برای ما تشریح و هموار کند.

استاندار خراسان شمالی در ارتباط با طرح واحدهای مسکن‌مهر ویژه زوج های جوان هم گفت:اولویت نخست ما با محرومین به ویژه نیازمندان کمیته امداد است و سپس می توان پس از تحویل این واحدها به خانواده های نیازمند اولویت خود را برای زوج های جوان اختصاص داد.

صالحی ضمن قدردانی از عملکرد بانک ها در خصوص پرداخت تسهیلات ازدواج گفت: تمامی بانک های عامل گزارش عملکرد خود در حوزه تعداد پرداختی ها در بحث تسهیلات ازدواج، مبلغ پرداختی ها و تعداد صف انتظار زوج ها را اعلام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز