دیدار بی واسطه استاندار با مردم در هشتمین سفر سال جاری به راز و جرگلان

۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - ۱۴:۱۷:۲۵
کد خبر: ۶۸۹۶۴۴
دیدار بی واسطه استاندار با مردم در هشتمین سفر سال جاری به راز و جرگلان
مقام عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی در واپسین جمعه سال ۹۶ هشتمین سفر امسال خود به شهرستان مرزی راز و جرگلان را با محوریت برگزاری ملاقات مردمی با اهالی این شهرستان داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ محمدرضا صالحی در این دیدارهای مردمی به درخواست حدود 170 مراجعه کننده رسیدگی و دستورات لازم خطاب به مدیران کل دستگاه های اجرایی استان را برای حل مشکلات آنان صادر کرد. استاندار پس از این دیدارهای مردمی با خانواده شهید قنبرعلی مقیمی هم دیدار کرد.

صالحی در گفت و گو با خبرنگاران نیز با اشاره به این که اغلب درخواست های مردمی در این ملاقات عمومی حول محورهایی مثل مساعدت مالی و امور مددجویی، مساعدت درخصوص مصارف آب کشاورزی و اشتغال بود، اذعان کرد: شهرستان راز و جرگلان به لحاظ تاریخی دچار ظلم مضاعفی بوده اما تلاش می کنیم توانمندی های بالقوه آن را به فعلیت درآوریم.
 
وی با اشاره به ظرفیت های این خطه در بخش تعاون تصریح کرد: تکمیل زنجیره ارزش افزوده ابریشم در این شهرستان، از توسعه توتستان ها و نوغانداری تا صادرات دستبافته های ابریشمی در دستور کار است. وی افزود: از ارتقای توانمندی های شهرستان در عرصه کشاورزی و تولید پوشاک هم حمایت می کنیم.

 در این روز هم چنین عملیات اجرایی ساخت مجتمع فرهنگی ورزشی شهر راز با حضور استاندار آغاز شد. برای ساخت این مجتمع که شامل استخر، سالن ورزشی، آمفی تئاتر، نمازخانه، رستوران و کافی نت خواهد بود، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.
 
صالحی با اظهار خرسندی از هم زمانی این عملیات اجرایی با زادروز پروین اعتصامی شاعره شهیر کشورمان ابراز امیدواری کرد این مجتمع تا سال 1400 و پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد و به مرکزی برای اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی در این شهرستان تبدیل شود.
 
با حضور استاندار در شهر راز هم چنین عملیات ساختمانی شرکت تعاونی تولیدی پوشاک رازبانان با اشتغالزایی برای یکصد نفر آغاز شد.  این شرکت تعاونی از محل تفاهم نامه معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری و صندوق کارآفرینی امید حدود یک میلیارد تومان تسهیلات صفر درصدی دریافت کرده است.
 
مهندس صالحی در این رابطه نیز مردم را به استفاده از تسهیلات ۴ تا ۶ درصدی تعیین شده در طرح توسعه اشتغال در روستاها و مناطق مرزی فراخواند و از بانک های عامل استان هم خواست روال پرداخت این وام ها را تسهیل و تسریع کنند. وی خاطرنشان کرد: سهمیه راز و جرگلان در طرح اشتغال روستایی ۲۷میلیارد تومان است اما چنان چه جذب کامل آن را شاهد باشیم، از سهمیه کلی استان هم اعتبارات مازاد تخصیص می یابد.
 
 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز