نماینده مردم پنج شهرستان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی:

بیکاری ابر چالش این روزهای کشور/اولویت‌بندی پروژه‌ها، راه اتمام پروژه‌های ناتمام استان

۱۳۹۶/۱۲/۲۷ - ۲۳:۴۱:۱۴
کد خبر: ۶۹۰۰۸۲
بیکاری ابر چالش این روزهای کشور/اولویت‌بندی پروژه‌ها، راه اتمام پروژه‌های ناتمام استان
نماینده مردم پنج شهرستان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعدد پروژه‌های ناتمام در سطح استان راه برون‌رفت از وضعیت و اتمام پروژه اولویت‌بندی آن‌ها دانسته و گفت: بیکاری جوانان ابر چالش این روزهای کشور است که باید برای رفع آن اقدامی قاطع صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ علی قربانی گفت: 70 هزار پروژه ناتمام در سطح کشور است که فقط 7500 پروژه ملی و مابقی پروژه‌های استانی است. برای اجرای این پروژه‌های ناتمام مدیران باید پروژه‌ها را بر اساس میزان پیشرفت فیزیکی و میزان اهمیت اقتصادی برای سال جدید اولویت‌بندی کنند.

قربانی ادامه داد: برای تحقق برخی از پروژه‌ها مجلس منابع مالی بیشتری را اختصاص داده که راه‌آهن اسفراین – بجنورد – شیروان، چهار بانده کردن محور بجنورد به اسفراین و بهسازی محور بجنورد – جنگل گلستان، ازجمله این پروژه‌ها است.

عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی بیکاری امروز جوانان را یکی از ابر چالش‌های کشور دانسته و افزود: متأسفانه امروز بیکاری نسل جوان یکی از ابر چالش‌هایی است که در سطح کشور وجود دارد و باید با بسترسازی‌های مناسب این ابر چالش را رفع کرد.

وی در ادامه افزود: با توجه به وضع موجود، آمارهایی که برای ایجاد اشتغال ارائه می‌دهند مورد قبول بنده نیست و بهتر است به ‌جای ارائه آمار اقدامی اساسی و قاطع برای ریشه‌کنی بیکاری انجام شود.

قربانی تصریح کرد: یکی از راه‌هایی که می توان زمینه‌های اشتغال را فراهم آورد، بازنشستگی افرادی است که در نزدیک سن بازنشستگی هستند، ولی متأسفانه به دلیل بر شکسته بودن صندوق‌های بازنشستگی نمی‌توان این موضوع را نیز محقق نمود.

* مبارزه با فساد باید فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی انجام گیرد

علی قربانی گفت: متأسفانه مبارزه با فساد امروزه برای انتقام‌گیری‌های سیاسی است که این امر نیز منجر به عدم برخورد مناسب با افراد خاطی می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: مبارزه با فساد باید فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی صورت گیرد و باید با فرد فاسد از هر جناحی که باشد برخورد کرد.

قربانی یکی از دلایل بیکاری و رکود فعلی را مفاسد اقتصادی دانسته و ادامه داد: مردم تقاضای برخورد قاطعانه با تمام مفاسد اقتصادی را دارند ، لذا لازم است که احزاب مختلف در این مورد فراجناحی عمل کرده و تمام توجه خود را به ریشه ‌کن کردن فساد متوجه سازند.

وی ادامه داد: راه اصلی خروج از چنین وضعیتی رانت زدایی است. اگر اقتصاد کشورهای دیگر را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که هر جا اقتصاد دولتی بوده، رانت و فساد هم در آن وجود داشته است.

نماینده مردم 5 شهرستان استان خراسان شمالی در مجلس گفت: باید اقتصاد را به بخش خصوصی سپرد و تولید رقابتی شود ، آن زمان می‌توان قرص و محکم با فساد مقابله کرد.

دکتر قربانی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر چرایی عدم نظارت کافی نمایندگان بر انتصابات در استان، اظهار داشتند که همیشه موارد بصورت مستند و مستدل در اختیار استاندار محترم قرار می گیرد که بعضا بدون توجه به موارد اشاره شده، عزل و نصب در استان اتفاق می افتد.

ایشان ضمن بیان این امر که متاسفانه عدم توجه به ارشادات نمایندگان محترم استان، موجب بروز دلخوری هایی می شود، اشاره داشتند بطور مثال در گذشته در خصوص انتصاب یکی از مدیران کل ، اینجانب با وجود بیان استنادات لازم، با این انتصاب مخالفت نمودم که استاندار محترم توجهی ننموده که باعث بروز گلایه هایی در بین مردم گردید.

 

نظر شما