نماینده عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی :

ورزش های سنتی استان را مورد حمایت قرار می دهیم

۱۳۹۷/۰۱/۱۵ - ۰۷:۴۱:۵۴
کد خبر: ۶۹۲۸۸۹
ورزش های سنتی استان را مورد حمایت قرار می دهیم
استاندار خراسان شمالی گفت:ورزش های سنتی این استان که تکیه بر وفاق ملی و مذهبی و عجین شده با آداب و سنن ایرانی و اسلامی را دارد مورد حمایت قرار می دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ محمد رضا صالحی با حضور در مسابقات کشوری کشتی با چوخه اسفراین اظهار داشت: امسال برای نخستین بار در این مسابقات مهم حضور یافتم که سال گذشته به دلیل ملاقات با رییس جمهور توفیق حضور نداشتم اما آنچه که حائز اهمیت است اینکه هر قدر به برنامه های سنتی اعم از مراسم ورزشی، فرهنگی و تفریحی منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی بها دهیم به حفظ هویت ایرانی اسلامی خود کمک کرده ایم.

وی تصریح کرد: بناداریم در خراسان شمالی که مهد کشتی با چوخه است اقداماتی را انجام دهیم ونسل جوان برای اینکه با فرهنگ و سنت ایرانی و پهلوانی آشنا شوند اقداماتی را همچون راه اندازی ۸خانه جوان در شهرستان ها را در دستور کار قرار داده ایم و از سوی دیگر در مباحث بیمه ای ورزشکاران نیز آنان را مورد حمایت قرار می دهیم.

وی افزود: با حفظ هویت ایرانی اسلامی می توانیم به جوانان خود کمک بیشتری کنیم زیرا بی هویتی، عدم توجه به فرهنگ و آداب و سنن ایرانی اسلامی بدون شک مشکلاتی را برای نسل جوان و به تبع آن مردم به همراه خواهد داشت.

صالحی با بیان اینکه برگزاری کشتی با چوخه در تمام شهرهای این استان مرسوم است، اظهار داشت:به دلیل اینکه کشتی با چوخه شهرستان اسفراین بعنوان میراث ملی ثبت شده بنابراین هدف اصلی ما هم از حضور در این مسابقات عرض خدا قوت به تمامی ورزشکاران و دست اندرکاران این ورزش بود.

وی خاطرنشان کرد:از تمام برنامه های باوفاق ملی و مذهبی و تکیه بر آداب و سنن حمایت خواهیم کرد و در گام نخست چادرهایی مخصوص بعنوان سایه بان برای گود زینل خان پیش بینی میشود تا مردم بیشتری بتوانند برای این مسابقات حضور یابند.

گفتنی است؛ در پایان مراسم توسط استاندار خراسان شمالی برترین های مسابقات کشتی با چوخه در وزن های مختلف مورد تقدیر قرار گرفتند.

 


 

 

نظر شما