معاون اقتصادی استاندار تاکید کرد:

برگزاری کارگروه های تخصصی در شهرستان ها با هدف انتقال تجارب

۱۳۹۷/۰۱/۱۶ - ۱۲:۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۹۳۳۶۳
برگزاری کارگروه های تخصصی در شهرستان ها با هدف انتقال تجارب
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی در اولین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان در شهرستان شیروان با تاکید بر این که برگزاری کارگروه های تخصصی در شهرستان ها با هدف انتقال تجارب استان انجام می شود، گفت: در صدد هستیم علاوه بر اعلام سیاست های استان در نشست ها و جلسات تخصصی از تجارب موفق شهرستان ها نیز بهره مند شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ ، مجید پورعیسی اظهار داشت: مباحث و مشکلات مرتبط با صدور مجوزها در کمیته ای تخصصی پیگیری خواهد شد و با توجه به احصاء و اعلام برنامه ها و پروژه های اجرایی سال 97 شهرستان شیروان تاکید داریم در نشستی تخصصی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان این مباحث عملیاتی با تعیین اولویت ها تا 1400 در اسناد توسعه شهرستان دیده شود.

در ادامه این نشست عملکرد استان در حوزه پرداخت تسهیلات مختلف مرتبط با طرح های اشتغال استان از سوی دبیرخانه کارگروه ارائه شد و پورعیسی در این مورد خاطرنشان کرد: با توجه به این گزارش تاکنون 50 درصد تسهیلات مشاغل خانگی استان توسط بانک های عامل استان پرداخت شده است و یادآور می شوم ابلاغ صددرصدی این تسهیلات توسط بانک های مرکزی به بانک های عامل استان را پیگیری می کنیم و تاکید می کنم بانک ها با تسریع در روند جذب تسهیلات موجب ابلاغ مابقی آن خواهند شد.

وی با تاکید بر این که مشکلات پرداخت تسهیلات طرح های مختلف مرتبط با اشتغال آسیب شناسی شود، ادامه داد: برای تحقق اهداف تعیین شده در طرح اشتغال روستایی و عشایری باید دبیرخانه های کارگروه تخصصی اشتغال در شهرستان ها فعال تر شود و اداره کل تعاون و کار استان مشکلات مرتبط با ثبت طرح ها در سامانه کارا را نیز شناسایی کند تا برای برطرف کردن آن اقدام شود.

پرداخت تسهیلات طرح اشتغال روستایی به طرح های مرتبط با پرورش دام سبک و سنگین که به عنوان رسته شغلی در این طرح دیده نشده است، یکی از مشکلات طرح شده در این نشست بود که با موافقت اعضا مقرر شد تا با اولویت اصلاح نژاد و با تایید کارگروه تخصصی اشتغال، بانک عامل و سازمان جهاد کشاورزی تسهیلات اشتغال روستایی به این نوع طرح ها نیز پرداخت شود و پورعیسی در این خصوص اظهار داشت: با توجه به سیاست های کلی کشور باید بسترهای لازم برای ایجاد و توسعه مباحث مرتبط با اصلاح نژاد دام در استان فراهم شود.

رئیس کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت: موضوع توانمندسازی و ارائه آموزش به متقاضیان تسهیلات اشتغال به ویژه اشتغال روستایی و عشایری باید با جدیت پیگیری و کمیته مربوط بیشتر از گذشته فعال شود. وی افزود: ایجاد شهرک های گلخانه ای برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی با هدف کاهش نرخ بیکاری یکی از سیاست های استان در سال ۹۷ است.

مجید پورعیسی افزود: نظارت بر نحوه ارائه و هزینه کرد تسهیلات مرتبط با اشتغال در مسیر درست خود الزامی است و تمامی مباحث نظارتی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تفویض می شود و باید هر ماه گزارشی از نحوه عملکرد دستگاه های اجرایی و میزان پرداخت تسهیلات به متقاضیان توسط بانک های عامل ارائه دهد.

وی تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی با حضور در شهرستان ها مشکلات موجود را به عینه مشاهده کنند و تمامی موارد مصوب در این نشست در کوتاه ترین زمان ممکن اجرایی و عملیاتی شود.

پورعیسی در پایان این نشست مطرح کرد: از ارائه و پذیرش پیشنهادهای اجرایی با هدف تسهیل فرآیند اخذ تسهیلات توسعه پایدار روستایی استقبال می کنیم و تاکید دارم این تسهیلات باید منجر به اشتغال شود و مردم باید بدانند این منابع ارازن قیمت به راحتی به دست نیامده است.

امین رضا مرآتی فرماندار شهرستان شیروان هم گفت: خواستار برخی تفویض اختیارات بانک ها و ادارات تخصصی به شهرستان ها هستیم و همچنین بازبینی و اصلاح رویه های کاری و اداری در سطح استان را الزامی می دانم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز