حمایت از کالای فرهنگی داخلی حلال مشکلات اقتصادی عرصه هنر است

۱۳۹۷/۰۱/۲۰ - ۲۲:۲۲:۲۲
کد خبر: ۶۹۵۱۳۶
حمایت از کالای فرهنگی داخلی حلال مشکلات اقتصادی عرصه هنر است
رییس حوزه هنری گفت: غیرت نسبت به حمایت از کالای فرهنگی داخلی سبب می‌شود بسیاری از مشکلات اجتماعی و همچنین برخی از مشکلات اقتصادی هنرمندان رفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛وحید نمازی رئیس حوزه هنری خراسان شمالی امروز در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به شعار «حمایت از کالای ایرانی» که از سوی رهبری برای سال جدید انتخاب شده است، اظهار کرد: برای تحقق این شعار هنرمندان نقش مهم و اساسی دارند.

وی با بیان اینکه این موضوع باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و در این زمینه هنرمندان نقش بی‌بدیلی دارند، اضافه کرد: فرهنگ نقش جهت دهندگی دارد و می‌تواند جامعه را پویا و بانشاط و شاداب کند و یا به‌عکس جامعه‌ای سست و تنبل به وجود بیاورد.

نمازی ادامه داد: درزمینه تحقق شعار حمایت کالای ایرانی، فرهنگ می‌تواند ما را به سمت غیرت نسبت به تولیدات داخلی سوق داده و یا از سوی دیگر ما را به سمت بی‌انگیزگی نسبت به خرید کالای ایرانی هدایت کند.

وی با اشاره به نقش هنرمندان در این زمینه، گفت: هنر و فرهنگ با هم گره و رابطه ناگسستنی دارند و هیچ زبانی فرهنگ‌سازتر از هنر نیست؛ به‌گونه‌ای که یک فیلم این قدرت را دارد که جریان فرهنگی ایجاد کند.

نمازی اضافه کرد: قدرت هنر می‌تواند در فرهنگ‌سازی نقش مهمی داشته باشد و هنرمند متعهد هم باید نسبت به مسائل اطراف خود تعصب داشته باشد.

وی تصریح کرد: هنرمند متعهد خود را نسبت به جامعه اطراف و مردم و اتفاقات پیرامونی مسئول می‌داند و نمی‌تواند نسبت به معیشت و اشتغال و آینده و مابقی مسائل اهمیتی قائل نباشد.

نمازی با بیان اینکه هنرمندان می‌توانند در حوزه فرهنگ‌سازی و تبدیل حمایت از کالای ایرانی به فرهنگ عمومی نقش‌آفرین باشند، اظهار کرد: وجه دیگر این است که هنرمندان خود صاحب کالای فرهنگی هستند که این خود جزء تولید داخلی است.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه فرهنگ و هنر باید نسبت به تولیدات داخلی غیرت نشان دهیم، ادامه داد: باید بر روی حمایت از کالای فرهنگی داخلی غیرت داشته باشیم؛ زیرا این یک گام مهم در مسیر تحقق شعار سال است.

نمازی افزود: غیرت نسبت به حمایت از کالای فرهنگی داخلی سبب می‌شود بسیاری از مشکلات اقتصادی رفع شده و از سوی دیگر مسائل اقتصاد هنر ما هم رفع می‌شود؛ به‌گونه‌ای که دیگر هنرمند ما نیازی به بودجه دولتی نداشته باشد.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی اضافه کرد: وجه سوم درزمینهٔ تحقق شعار سال وظیفه دستگاه‌های فرهنگی است که در خرید کالاهای مورد نیاز خود از تولیدات داخلی استفاده کنند که در این راستا به زیرمجموعه حوزه هنری ابلاغ کرده‌ایم در مراسم‌ها و همایش‌ها از کالای داخلی استفاده کنند.

 

خبرنگار : منیژه سهرابی راد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز