نماینده عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی ؛

برگزاری همایش ملی سیره امام سجاد(ع) در خراسان شمالی/ آمادگی برای پایلوت شدن در برنامه های فرهنگی

۱۳۹۷/۰۱/۲۳ - ۰۷:۱۸:۳۱
کد خبر: ۶۹۶۰۷۱
برگزاری همایش ملی سیره امام سجاد(ع) در خراسان شمالی/ آمادگی برای پایلوت شدن در برنامه های فرهنگی
استاندار خراسان شمالی از برگزاری همایش کشوری سیره امام سجاد(ع) و اعلام آمادگی این استان برای پایلوت شدن در اجرای برنامه های فرهنگی خبر داد و گفت:با توجه به این که ریشه تمام مباحث انقلاب اسلامی نشات گرفته از موضوعات فرهنگی است، این استان مایل است پیشگام اجرای برنامه های فرهنگی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛  محمدرضا صالحی در جمع اعضای شورای سیاستگذاری همایش ملی اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک و سیره زندگی امام سجاد(ع) اظهار داشت: از 20 ماه گذشته جلسات متعددی در خصوص برگزاری این همایش در استان کلید خورد تا بتوانیم مقدمات این کار را فراهم کنیم که تاکنون 178 مقاله و 60 اینفوگرافی به دبیرخانه همایش ارسال شده است.
وی افزود: سبک زندگی معصومین (ع) در زندگی ما به عنوان الگو و اسوه بسیار حائز اهمیت است و چه بسیار جوانان و نوجوانان و اقشاری که با سبک زندگی امام سجاد(ع) آشنایی ندارند و برگزاری چنین همایش هایی می تواند با استفاده از روش های صحیح تبلیغاتی و در زمان و مکان مناسب اثرات مثبتی را در بهتر شدن سبک زندگی سالم و اسلامی داشته باشد.
صالحی تصریح کرد: با همراهی دستگاه های اجرایی، رسانه ها، صداوسیما، ائمه جمعه، مدیران، مراکز علمی و دانشگاهی می توانیم تاثیرات مقاوم سازی فرهنگی و ساده زیستی را نهادینه کنیم و مهم تر آن که فرهنگ جلوگیری از اسراف را نیز ترویج دهیم.
وی ادامه داد: با توجه به این که خراسان شمالی در مبحث جلوگیری از اسراف هم پایلوت کشوری شده است، بنابراین با برگزاری این همایش می توان این موضوع را از نگاه معصومین(ع) مورد بررسی قرار داد.
صالحی خاطرنشان کرد: هرچند تداوم برگزاری چنین همایش هایی سخت بوده اما شدنی است زیرا وقتی می خواهیم موضوع سیره زندگی معصومین(ع) را به منصه ظهور برسانیم و به مردم ارائه دهیم، باید ظرافت های خاص این مسائل را نیز مدنظر قرار دهیم.
وی اظهار داشت: باید تمام دستگاه های اجرایی در این مسیر از روش های صحیح تبلیغاتی استفاده کنند تا شاهد اثرگذاری این موضوع در جامعه باشیم.
در این نشست، معاون فرهنگی، هنری و آموزش ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور اظهار داشت: استاندار خراسان شمالی همیشه به مباحث فرهنگی و اجرای آن عنایت ویژه ای داشتند و این پیگیری مختص این استان نیست بلکه در زمان تصدی پست های دیگر خود در سایر استانها نیز توجه و اهمیت خاصی به این مباحث داشته است و امروز ماحصل این پیگیری ها و برکات آن را شاهد هستیم.
مرتضی طاهریان افزود:در سال های اخیر حوزه قرآن و عترت تبدیل به یک جریان فراگیر فرهنگی در تمامی مساجد و کانون ها شده و خراسان شمالی نیز از یکسال گذشته اهتمام ویژه ای به این موضوع داشته است.
وی با بیان این که در حال حاضر 11 استان موضوع سبک و سیره امام سجاد(ع) را پیگیری می کنند، افزود:بررسی سبک و سیره زندگی امام سجاد(ع) تنها به ابعاد فرهنگی و پژوهشی ختم نمی شود بلکه سیاق به تمامی ابعاد آن توجه شده است.
طاهریان خاطرنشان کرد: امیدواریم تمام دستگاه های اجرایی از برکات وجودی امام سجاد(ع) و سبک و سیره زندگی ایشان بهره مند شوند و برای برگزاری چنین همایش ها هرچند از حداقل امکانات خود استفاده کنند.
اختتامیه نخستین همایش ملی اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی با نگاهی به سبک زندگی امام سجاد(ع)به میزبانی خراسان شمالی اواخر ماه شعبان برگزار و از افراد برگزیده تجلیل می شود.
 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز