استاندار خراسان شمالی در نشست استانداران منطقه پنج کشور:

تشکیل کارگروه های منطقه ای گامی مثبت در راستای توسعه است

۱۳۹۷/۰۱/۲۷ - ۰۸:۴۸:۵۳
کد خبر: ۶۹۷۲۹۶
تشکیل کارگروه های منطقه ای گامی مثبت در راستای توسعه است
استاندار خراسان شمالی تشکیل کارگروه های منطقه ای را گامی مثبت در راستای توسعه توصیف کرد و گفت: با توجه به تقسیم کار بین استان ها، انتظار این است که ماموریت ها در سال جدید تمدید و یا دستور کار مشخصی تعیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛  محمدرضا صالحی در نشست استانداران منطقه پنج کشور اظهار داشت: تقویت تعامل منطقه ای و استفاده استان های عضو کارگروه از تولیدات یکدیگر علاوه بر تحقق شعار سال، باعث می شود تا عواید حاصل از آن در مناطق محروم همان استان هزینه شود.  
محمد مهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: کارگروه های منطقه ای بهترین امکان برای برنامه ریزی و بهترین الگو برای تنظیم و برنامه ریزی منطقه ای به شمار می روند. 
وی با اشاره به ظرفیت ها و مزیت های خراسان جنوبی، یکی از راهکارهای معرفی توانمندی استان ها را  برپایی نمایشگاه های مشترک دانست. 
علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان هم گفت: تشکیل کارگروه های منطقه ای اقدام شایسته ای است که باید با قوت ادامه یابد و طی مدت فعالیت  خود بسیار موفق و مفید بوده است.
وی همچنین بر ضرورت شکل گیری بانک اطلاعاتی از تولیدات داخلی استان های منطقه در سال حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد.
سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان هم در این جلسه گفت: حاشیه نشینی از جمله مباحث مهمی است که می تواند به طور ویژه در این منطقه مورد توجه قرار گیرد. وی وجود 900 کیلومتر مرز مشترک با کشور پاکستان را مزیت مهمی دانست که کمتر از آن استفاده شده است. 
محبی ادامه داد: از این امکان می توان برای سرمایه گذاری های سایر استان ها در این خطه بهره برد و ظرفیت های بالقوه موجود را به فعلیت رساند. 
وی تصریح کرد: وجود 300 کیلومتر مرز دریایی نیز از دیگر مزیت های این استان است که می توان در حوزه آبزی پروری و شیلات از آن استفاده و درراستای صادرات غیر نفتی برنامه ریزی کرد.
معاون استاندار یزد هم که به نمایندگی از استاندار این استان در جلسه حضور داشت، گفت: برخی مسائل مهم کشور نیاز به تصمیم جدی دارد که در این میان استانداران در برخی بخش ها می توانند نقش موثری داشته باشند. 
وی تفویض اختیارات به استانداران را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود:  تحقق این مهم نقش موثری در تحقق تصمیمات دولت در استان ها دارد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز