خرید کشمش و زعفران توسط تعاون روستایی خراسان شمالی

۱۳۹۷/۰۲/۰۹ - ۱۷:۵۸:۳۷
کد خبر: ۷۰۲۳۹۲
خرید کشمش و زعفران توسط تعاون روستایی خراسان شمالی
مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: برای خرید دانه های روغنی در حال انعقاد قرار داد هستیم و از سوی دیگر آماده خرید محصولاتی مانند کشمش و زعفران نیز خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، ایرج ناصری مقدم در نشست خبری اظهار داشت: خرید های تضمینی توسط تعاون روستایی صورت می گیرد که اکنون قرار داد خرید گندم با شرکت غله منعقد شده که این سازمان نقش مباشر و شرکت غله نقش عامل را ایفا می کند.

وی در خصوص انبار های ذخیره گندم افرود: انبار های موجود انبار های چند منظوره و موقت برای نگهداری محصولات کشاورزی هستند.

وی خاطرنشان کرد:بعد از خرید تضمینی گندم شرکت غله استان وظیفه دارد تا هرچه سریع تر نسبت به تخلیه گندم و انتقال محصول به سیلو ها اقدام کند.

وی یادآور شد: اما شرکت قبل از ذخیره سازی گندم به هنگام خرید تضمینی اقدام به ضدعفونی و پاک سازی انبار ها می کند تا مشکل بهداشتی وجود نداشته باشد.

ناصری مقدم در خصوص شرکت سهامی زارعی بهکده رضوی با مشکل کارگران مازاد افزود:این شرکت در ابتدا به صورت یک مجموعه دولتی بود که برای حمایت از بیماران جزامی در مانه سملقان در دوران قبل از پیروزی انقلاب تشکیل شد که بعد از مدتی مجموعه به کمیته امداد تحویل داده شد و بعد از آن نیز از کمیته امداد خلع ید و در سال 88 تبدیل به شرکت سهامی زارعی شد.

وی خاطر نشان کرد: طی چند سال گذشته این شرکت با مشکلات متعددی مواجه شد اما با اعتباراتی که تخصیص یافت مشکلات رفع و اکنون در حوزه آب و خاک توسعه یافته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیاد کارگرها از جمله مشکلات این شرکت است گفت: این کارگر ها در زمان شرکت که تحت پوشش کمیته امداد بود رسوب کردند و اکنون هزینه های کارگری حدود 3.5 میلیارد تومان است.

وی اظهار داشت: اگر کارگر های مازاد اخراج شوند هزینه سنوات هریک 30تا 50 میلیون تومان است اما تعدادی از کارگر ها 20 تا 30 میلیون تومان از شرکت مطالبه دارند.

وی دیگر مشکل این شرکت را اسنادی که به نام خود نیست عنوان کرد و گفت:اسناد این شرکت به نام خود نیست در نتیجه نمی تواند اقداماتی همچون اخذ تسهیلات انجام داد و پیگیری های لازم برای اینکه شرکت سهامی بهکده رضوی اسناد را به نام خود بزند در حال پیگیری است.

 

نظر شما