مهلت دو هفته ای استاندار به بانکه ای عامل

درصد سهم ابلاغی تسهیلات مشاغل پایدار روستایی پرداخت شود

۱۳۹۷/۰۲/۲۹ - ۱۲:۴۶:۰۹
کد خبر: ۷۰۸۹۰۳
درصد سهم ابلاغی تسهیلات مشاغل پایدار روستایی پرداخت شود
استاندار خراسان شمالی در چهارمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان خطاب به مدیران بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات طرح ملی اشتغال پایدار روستایی تاکید کرد: بانک های عامل باید در فرصتی دو هفته ای برای جذب ۲۰ درصد از سهم ابلاغی خود اقدام کنند.

به گزارش برنا؛ محمدرضا صالحی در این نشست اظهار داشت: این ابلاغ مدیریتی برای تسریع در روند پرداخت تسهیلات این طرح ملی است و در نشست آینده بانک های عامل استان باید برنامه زمان بندی خود برای جذب سقف اعتبارات اعلام شده و نه سهم تعیین شده را ارائه دهند.

وی با تاکید بر این که نباید به 70 درصد سهم تعیین شده استان قناعت کنیم، افزود: باید با تمام توان خود و بدون سنگ اندازی برای جذب اعتبارات این طرح ملی تلاش کنیم تا در ادامه بتوانیم برای جذب 30 درصد سهم باقی مانده گام برداریم. 

وی در ادامه تاکید کرد: بنده و تمام مدیران استان با توجه به مختصات خراسان شمالی قبول کرده ایم که در این استان خدمت کنیم و با آگاهی نسبت به موضوع پایین بودن درآمد سرانه مردم باید متناسب با وضعیت استان سخت تر و بیشتر از گذشته کار کنیم و راهکارهای کارشناسی با قابلیت اجرا ارائه دهیم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: وضعیت تسهیلات دهی بانکی در استان متناسب با طرح های فراوان کوچک بنا شده است و همه ما می دانیم این موضوع روند بررسی طرح ها را طولانی می کند بنابراین برای حل این مشکل باید تعداد کارشناسان بانکی به منظور بررسی و ارائه نظرات کارشناسی افزایش یابد و هم چنین بانک های عامل استان باید در جذب سرمایه گذاران و ایجاد صنایع بزرگ در استان اهتمام و حمایت ویژه داشته باشند.

صالحی در ادامه بار دیگر مدیران بانک های عامل استان را مورد خطاب خود قرار داد و افزود: بررسی توجیه اقتصادی طرح ها برای پرداخت تسهیلات بر عهده بانک هاست اما این بدان معنا نیست که آنان می توانند برخی رسته های شغلی تعریف شده در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری را حذف کنند.

صالحی هم چنین تاکید کرد: بانک های استان باید برای پرداخت تسهیلات به طرح های ناتمام استان برای توسعه و تکمیل، پیشرفت فیزیکی بالای 20 درصد این طرح ها را به عنوان آورده اولیه متقاضی قبول کنند و این موضوع در تفاهم نامه های خود به عنوان معیار پرداخت تسهیلات پذیرفته شود.

وی مطرح کرد: تمامی تلاش ها و اقدامات ما باید در راستای پاسخگویی به درخواست متقاضیان باشد ولی در عین حال ما موظف به پیگیری دستورعمل های قانونی هستیم و همچنین می توانیم اشکال ها را به دبیرخانه برای بررسی و اصلاح ارائه دهیم به عنوان مثال پرداخت تسهیلات مشاغل روستایی به طرح هایی با محوریت دام سبک به این دلیل که به عنوان رسته شغلی تعریف نشده بود، یکی از چالش های بانک های استان بود که با اعلام این مسئله پیگیر موضوع شدیم و اکنون با دستور مرکز، دام سبک در رسته های شغلی این طرح تایید شد.

صالحی خاطرنشان کرد: گره مشکلات استان به طور مستقیم و غیر مستقیم در دستان ماست و باید بر اساس توانمندی ها و ظرفیت های استان در راستای جذب تسهیلات مشاغل با هدف بهبود فضای کسب و کار گام برداریم و در این مسیر وجود عنصر همفکری، همکاری و هم افزایی الزامی است.

استاندار خراسان شمالی در ادامه گلایه دوستانه ای خطاب به رسانه ها داشت و تصریح کرد: یکی از ویژگی های خبرنگاران مسلط بودن بر قوانین و مقررات است چرا که بی توجهی به این موضوع مهم موجب می شود تجزیه و تحلیل ها و انتقادات آنان درست نباشد و اکثر اوقات دچار اشتباه شوند و نتوانند خبر را به درستی منتقل کنند؛ به عنوان مثال اظهار بی اطلاعی استاندار و فرماندار از عزل افراد منع قانونی ندارد چرا که عزل در اختیار مقام مافوق بوده و برای انتخاب مدیر جدید سرپرست تعیین می کند.

صالحی افزود: من استاندار بی خبر نیستم و هر تغییری که در استان اتفاق بیفتد، از آن باخبر هستم و پیش از آمدن مدیر جدید، بنده و معاون حوزه مربوط در استانداری با آن فرد صحبت و مصاحبه داشته است بنابراین از افرادی که در فضای مجازی بی اطلاعی بنده از تعیین سرپرست جدید صندوق کارآفرینی امید را بی خبری و ضعف می دانند، انتقاد می کنم و بار دیگر یادآور می شوم علیه هیچ یک از رسانه ها شکایت نخواهیم داشت و رسانه ها را به انصاف و مجهز شدن به قوانین، مقررات و دستورعمل ها دعوت می کنم تا از بروز چالش ها جلوگیری کنند.

در ادامه این نشست، معاون امور اقتصادی استاندار هم اظهار داشت: یکی از اولویت های کارگروه تخصصی اشتغال بهره مندی از تسهیلات ارزان قیمت طرح ملی اشتغال پایدار روستایی است که سهم ۷۰ درصدی خراسان شمالی از این تسهیلات ۲۶۳ میلیارد تومان می باشد. 

مجید پورعیسی افزود: در نشست های گذشته راهکارهای کارشناسی برای تسهیل روند بررسی طرح ها و پرداخت تسهیلات ارائه شد و بنابر گزارش امروز بانک های عامل استان تاکنون ۳ میلیارد تومان تسهیلات مصوب و پرداخت شده است و هم چنین برای بهره مندی بیشتر از این منابع، طرح های بزرگ استان به ارزشی افزون بر ۵۰ میلیارد تومان را احصاء و میان بانک های عامل استان توزیع کرده ایم.

وی مطرح کرد: فرصت اولیه برای جذب این تسهیلات از سوی مرکز آخر تیرماه است اما پیش بینی می شود این فرصت تا شهریور ماه تمدید شود و تلاش داریم هر هفته نشست سرمایه گذاری و سیاست گذاری داشته باشیم و چون این تسهیلات تفکیک شهرستانی دارد، به تمامی فرمانداران ابلاغ شده است تا اهتمام ویژه ای به این موضوع و بهره مندی بیشتر از این منابع داشته باشند تا برای جذب ۳۰ درصد باقی مانده اقدام کنیم.

 
انتهای پیام./
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز