اجرای طرح توسعه پتروشیمی با ایجاد شرکت جدید/تحویل ۸۶درصد واحدهای تخریب شده زلزله زده

۱۳۹۷/۰۲/۲۹ - ۱۳:۵۰:۱۰
کد خبر: ۷۰۸۹۰۶
اجرای طرح توسعه پتروشیمی با ایجاد شرکت جدید/تحویل ۸۶درصد واحدهای تخریب شده زلزله زده
استاندار خراسان شمالی با اشاره به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی برای ایجاد شرکت جدیدی به منظور تأمین سرمایه طرح توسعه پتروشیمی بجنورد، از اجرایی شدن این طرح در آینده نزدیک خبر داد و گزارشی از اقدامات مهم استان ازجمله تکمیل و تحویل ۸۶ درصد واحدهای تخریب شده در اثر زلزله اردیبهشت ۹۶ هم ارائه کرد.

به گزارش برنا؛ محمدرضا صالحی در نشست مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان که صبح جمعه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، به موفقیت های استان در حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: با پیگیری های انجام شده، کارخانه آلومینای جاجرم از فهرست خصوصی سازی خارج شد و این امر شتاب گرفتن توسعه آن را به همراه داشت و امیدواریم مجتمع فولاد اسفراین نیز از این فهرست خارج شود تا طرح توسعه آن تسهیل شود.

استاندار ثبت بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی کشور در خراسان شمالی، کسب رتبه چهارم در فهرست استان های با کمترین نرخ بیکاری، تصویب اعتبار 106 میلیارد تومانی برای تکمیل سد گلمندره را نیز یادآور شد و خاطرنشان کرد: طرح توسعه پتروشیمی تنها پروژه باقیمانده از سفر کاروان تدبیر و امید به استان در سال 94 است که هنوز برای آن اقدام عملی انجام نشده و مردم خراسان شمالی انتظار دارند سریع تر به نتیجه برسد. وی به تداوم رایزنی های خود در این راستا اشاره کرد و افزود: اگرچه با دستور دکتر ربیعی مقرر شده است شستا با کمک سهامداران دیگر یا تأمین صددرصدی از منابع در اختیار خود این طرح را به پیش ببرد، اما در گفت و گوهایی که با مدیران شرکت های پتروفرهنگ و سرمایه گذاری بانک سپه داشتم، آن ها نیز برای مشارکت در این طرح قول مساعد دادند.

وی به اقدامات حوزه اجتماعی در استان نیز اشاره کرد و گفت: افتتاح شعبه ایران شناسی را به زودی در این استان خواهیم داشت که در معرفی توانمندی های استان در کشور موثر خواهد بود. وی بیان کرد: با هماهنگی صداوسیما، امسال اولین استانی خواهیم بود که پوشش دیجیتال را در تمامی نقاط استان به صددرصد خواهیم رساند.

وی افزود: تدوین سند سلامت و بیماری های استان در دست اقدام است؛ ضمن این که در حوزه درمان، افتتاح دو بیمارستان بزرگ در بجنورد و شیروان را سال گذشته داشتیم و مجوز راه اندازی دو درمانگاه شبانه روزی در شهرستان راز و جرگلان هم اخذ و توسعه بیمارستان های جاجرم و آشخانه نیز در دست اقدام و اجراست.

وی افتتاح گمرک ریلی در جاجرم، عملیاتی شدن منطقه ویژه اقتصادی بجنورد تا هفته دولت امسال، توسعه کشت گلخانه ای و ایجاد حداقل یک شهرک گلخانه ای در هر شهرستان و هدفگذاری ها برای معرفی حداقل یک روستای بدون بیکار، روستای سبز و روستای هدف گردشگری در هر شهرستان، احداث بوستان ویژه بانوان در هر مرکز شهرستان، ایجاد تونل سبز در ورودی هر شهرستان و جشن پایان گازرسانی در تمامی روستاهای استان تا پایان سال جاری را از دیگر اهداف، اقدامات و موفقیت های استان برشمرد.

صالحی خاطرنشان کرد: احیای قنوات استان، احداث درمانگاه خیریه، ایجاد مجتمع های بین راهی و سرمایه گذاری در سیمان سمنگان را هم با آستان قدس رضوی تفاهم کردیم.

مقام عالی دولت در استان با بیان این که نگاه دولت توجه خاص به حوزه بانوان و جوانان است، افزود: تعداد مدیران بانو را در استان افزایش داده ایم و تابستان سالجاری همایش بزرگ مدیربانوان کشور را در این استان شاهد خواهیم بود که برای رشد و بالندگی حوزه بانوان موثر خواهد بود.

وی در بخش دیگر سخنان خود اشاره ای به زلزله سال گذشته استان هم داشت و افزود: در زلزله 5.7 ریشتری سال گذشته استان، 14 هزار و 800 واحد تخریبی و تعمیری گزارش شد که تا به امروز 86 درصد از این واحدها احداث شده است که البته 283 میلیارد تومان اعطای تسهیلات و 79 میلیارد تومان نیز کمک های دولت به این حوزه بود.

استاندار خراسان شمالی تسریع در ساخت درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی، تقویت منابع صندوق کارآفرینی امید، افزایش مراکز توانبخشی و اورژانس اجتماعی، توسعه بیمارستان ثامن الائمه(ع) بجنورد، افزایش سهمیه استان در بیمه قالی بافان، استمرار در نظم پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان، توجه به آسیب دیدگان سیل اخیر در روستاها و واگذاری سبد کالا به آنان و تسریع در سرمایه گذاری جدید در بحث توسعه پتروشیمی را از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در خراسان شمالی خواستار شد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این جلسه تسریع و هدفمند کردن برنامه های اجرایی را از مهم ترین استراتژی های تعریف شده ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی  استان برشمرد.

احسانعلی عالی اظهار داشت: تهیه و تدوین نقشه جامع سرمایه گذاری، تامین زیرساخت های تولیدی استان از محل کمک های فنی و اعتباری(79 میلیارد تومان)، کمک به زیرساخت روستاهای هدف گردشگری، کمک به تامین اعتبار برای زیرساخت معادن و کمک به ایجاد روستای بدون بیکاری و خودکفایی در محصولات کشاورزی از اهم اقدامات و مصوبات این ستاد بوده است.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده اقدامات خوبی در حوزه پروژه های اقتصادی مقاومتی استان انجام و 80 درصد مصوبات آن اجرایی شده است که امیدواریم با پیگیری های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور بتوانیم شاهد بهره برداری و سرعت بخشیدن به پروژه های مهم اقتصادی استان باشیم.

حسن نوری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: با تأکید و حمایت های استاندار که اشتغال را اولویت نخست استان اعلام کرده است، برنامه جامع کارآفرینی استان تدوین شد و در سامانه کارا نیز 5894 نفر نام نویسی کرده اند که روند پرداخت وام های آنان شروع شده و از 277 طرح مصوب در بانک ها تاکنون به 138 طرح تسهیلات پرداخت شده است.

 

 

 

انتهای پیام./

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز