سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری

آموزش حقوق شهروندی در اولویت دستگاه های اجرایی قرار گیرد

۱۳۹۷/۰۲/۲۹ - ۱۳:۵۳:۲۸
کد خبر: ۷۰۸۹۰۷
آموزش حقوق شهروندی در اولویت دستگاه های اجرایی قرار گیرد
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت:با توجه به اهمیت مبحث حقوق شهروندی که از تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت است، باید آموزش حقوق شهروندی در اولویت دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

به گزارش برنا؛ محمود ثمینی در ستاد صیانت از حریم امنیت و حقوق شهروندی استان اظهار داشت:زمانی که رئیس جمهوری به عنوان مجری قانون اساسی دستورعمل حقوق شهروندی را ابلاغ می کند، باید این موضوع در اولویت اصلی دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

وی افزود: با وجود این که پاسخگویی درست و صحیح به مردم یکی از مبانی مورد تاکید در بحث حقوق شهروندی است، اما زمان طولانی مکاتبات در برخی ادارات و نحوه پاسخگویی کارکنان از مهم ترین دلایل نارضایتی مردم از دستگاه های اجرایی بیان شده است که باید مدیران در این خصوص دقت  و توجه بیشتری داشته باشند.

ثمینی تصریح کرد: فراهم کردن سطح رضایتمندی مردم در دستگاه های اجرایی بسیار حائز اهمیت است و این بدان معنی نیست که هر توقع و انتظار غیر قانونی را برآورده کنیم بلکه باید پاسخگویی درست و صحیح هر چند در قالب جواب منفی به مراجعان داشته باشیم.

وی ادامه داد:علاوه بر ارائه مهارت آموزی به کارکنان،دستگاه های اجرایی باید در طول سال کارکنان خود را مورد ارزشیابی قرار دهند و این موضوع نباید تنها به آخر هر سال موکول شود تا بدین ترتیب، رضایتمندی مردم را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در شاخص های ارزیابی اعم از عمومی و خصوصی باید بر مبنای هدفگذاری های اعلام شده حرکت کرد تا بتوانید رضایت ارباب رجوع را کسب کنید.

ثمینی نقش صداو سیما را نیز در فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم موثر دانست و گفت:صداوسیما می تواند با گزارش های خود مردم را با مسائل حقوق شهروندی و قانون اساسی آشنا کند ضمن این که آموزش پایه و اساس تمام امور تلقی می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا نگاه دولت و دستگاه های اجرایی و انتظارات خود را به کارکنان منتقل کنند  تا برای حل کمبودها و نواقص گام برداشت.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: مرکز رصد آسیب های اجتماعی در وزارت کشور ایجاد شده و این مرکز به زودی در استان هم راه اندازی می شود و باید ضمن احصای آسیب ها بتوانیم در قالب ارائه برنامه در مسیر برطرف کردن آسیب ها و توانمند کردن مردم و اقشار آسیب پذیر حرکت کنیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و سازمان های مردم نهاد استانداری نیز در این نشست از تشکیل کمیسیون حقوق شهروندی در استان خبر  داد و گفت: با تشکیل کمیسیون  باید هماهنگی های لازم در برنامه ریزی و پیگیری در حوزه حقوق شهروندی در سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان و فرمانداری های تابعه انجام گیرد.

فریبا باقری خاطرنشان کرد: در کمیسیون حقوق شهروندی ارتقای آگاهی عمومی، سلامت اداری و نظارت و رعایت حقوق شهروندی مورد پیگیری قرار می گیرد.

وی افزود: در ارزیابی سال 97، دستگاه های اجرایی همچون دانشگاه علوم پزشکی استان، میراث فرهنگی و صنایع دستی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی به عنوان دستگاه های برتر در ارائه خدمات بازرسی ستاد نوروزی معرفی شدند.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری نیز گفت: استقرار میز خدمت بخش مهمی از حقوق شهروندی در نظام اداری است که در آن تکریم ارباب رجوع محقق می شود و تمام شهروندانی که می خواهند خدماتی از ادارات دریافت کنند، از آن بهره مند و منتفع خواهند شد.

مهدی کرامتی افزود: میز خدمت در دو گام میز خدمت حضوری و الکترونیکی بررسی می شود که ادارات ما هم فعالیت های خوبی در این خصوص داشته اند و در این ارتباط، تمام خدمات اداری دارای شناسنامه احصا و برای آن ها برنامه ریزی شده است.

 


انتهای پیام./

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز