دبیرخانه دائمی بزرگداشت مفاخر راه اندازی می شود

۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ۱۰:۵۳:۵۲
کد خبر: ۷۰۹۹۱۳
دبیرخانه دائمی بزرگداشت مفاخر راه اندازی می شود
رئیس انجمن آثار و مفاخر خراسان شمالی در جلسه این انجمن، بر راه اندازی دبیرخانه دائمی بزرگداشت مفاخر در محل دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر استان خراسان شمالی تاکید کرد

به گزارش برنا؛ رئیس انجمن آثار و مفاخر خراسان شمالی در جلسه این انجمن، بر راه اندازی دبیرخانه دائمی بزرگداشت مفاخر در محل دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر این استان تاکید کرد و افزود: دبیرخانه می بایست هر سال برای برگزاری بزرگداشت یکی از مفاخر در استان برنامه ریزی نماید.

محمد رضا صالحی اظهار کرد: در برگزاری مفاخر توجه به اقوام مختلف در استان از جمله ترک، کرمانج، تات و.. می بایست در دستور کار دبیرخانه بزرگداشت مفاخر قرار گیرد.

استاندارخراسان شمالی با اشاره به تعریف اهداف بلند مدت در برگزاری همایش هایی با عنوان مفاخر استان اذعان داشت: می بایست تعدادی از افراد صاحبنظر و فرهیخته برای برنامه ریزی در راستای برگزاری بزرگداشت مفاخر حداقل تا سال ١٤٠٠ انتخاب کنیم.

صالحی در ادامه با اشاره به بازدید از منزل مرحوم آیت الله سید میرزا حسن موسوی بجنوردی(ره) تصریح کرد: برای تبدیل کردن منزل آن مرحوم به کتابخانه و یا موزه اعلام آمادگی می کنیم.

وی در خاتمه از کلنگ زنی کتابخانه آیت الله سید میرزا حسن موسوی بجنوردی (ره) همزمان با برگزاری همایش این عالم ربانی در خراسان شمالی خبرداد.

دبیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان شمالی هم در ادامه این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت پذیرفته دبیرخانه این انجمن پرداخت و افزود: با همکاری جامعه فرهنگی، هنری طی دوسال اخیر بزرگداشت چند تن از مفاخر و مشاهیر زنده استان در حوزه فرهنگ و هنر برگزار کردیم که آغاز خوب برای تکریم این عزیزان است.

حسین فرخنده همچنین با اشاره به اینکه بزرگداشت شیخ آذری در اسفراین بزرگداشت آیت الله سید محمد نجفی (ره) برگزار شده است، اظهار داشت: در تلاشیم در سال آینده بزرگداشت یکی دیگر از مفاخر اسفراینی را برگزار کنیم.

وی اذعان داشت: خراسان شمالی یکی از مناطق فرهنگ آفرین و تمدن آفرین در ایران اسلامی محسوب می شود و مفاخر بزرگی در این منطقه پرورش پیدا کرده اند.

فرخنده خاطرنشان کرد: مجموعه  کتابهایی با موضوع معرفی مفاخر خراسان شمالی در راستای شناساندن مفاخر جمع بندی و انتشار آن در دستور کار دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان با حمایت استانداری قرار دارد.

آیت الله سید میرزا حسن موسوی بجنوردی(ره) در سال ١٢٧٤ هجری شمسی در روستای «خراشا» از توابع شهرستان جاجرم استان خراسان شمالی دیده به جهان گشود، پدر وی سید آقابزرگ فرزند سیدعلی اصغر از سادات بزرگوار این منطقه است.آیت‌الله سید میرزا حسن موسوی بجنوردی(ره)  در روز سه‌شنبه ۲۰ جمادی‌الثانی ۱۳۹۵ در سن ٨٠ سالگی در نجف درگذشت.

 

انتهای پیام./

 

نظر شما