فرماندار فاروج:

تَعَصُّب مردم در قبال مصرف کالای ایرانی گامی مهم و موثر در مبارزه با قاچاق کالا

۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۱۱:۳۸:۴۳
کد خبر: ۷۱۰۳۱۵
تَعَصُّب مردم در قبال مصرف کالای ایرانی  گامی مهم و موثر در مبارزه با قاچاق کالا
فرماندار شهرستان فاروج طی جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان ضمن تبیین چگونگی تحقق شعار سال و مصرف کالای ایرانی، تَعَصُّب مردم در قبال مصرف کالای ایرانی را گامی مهم و موثر در مبارزه با قاچاق کالا دانست.

به گزارش برنا؛ هادی رجایی نیا با اشاره به تعریف قاچاق کالا در سه بخش مبادی ورودی ، مبادی عبوری و مبادی مصرف گفت: شهرستان فاروج از منظر مبادی ورودی مصداقی نداشته و بعضا مسیر عبور و مصرف می تواند مصداق داشته باشد.

رجائی نیا با بیان اینکه پیگیری و برخورد با عبور کالای قاچاق مربوط به برخی دستگاههای خاص می‌شود افزود: تکالیف لازم به دستگاه‌های متولی ابلاغ و تاکید شده است.

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان فاروج در این نشست با تاکید بر لزوم توجه همه نهاد ها و دستگاهها به بازار مصرف تصریح کرد: بازار و مصرف کنندگان باید توجه جدی به این امر داشته باشد.

 وی ادامه داد: اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت می توانند با ترویج و تبلیغ کالای ایرانی در بازار و واحدهای صنفی سهم به سزایی در این امر داشته باشند و با توجه به رقابت برخی کالاهای ایرانی با مشابه خارجی خود تعصب مردم در قبال خرید و مصرف کالای ایرانی گامی مهم و موثر  در مبارزه با قاچاق کالا است.

رجائی نیا نظارت مستمر بر واحدهای صنفی را با تشکیل گشت‌های مشترک، یکی از اقدامات بازدارنده اعلام کرد و خواستار تقویت آن شد.

 

 

نظر شما