۵۰ درصد دستور جلسات شورای گفت و گو باید پایش فضای کسب و کار باشد

۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۱۳:۱۵:۴۶
کد خبر: ۷۱۰۳۷۴
۵۰ درصد دستور جلسات شورای گفت و گو باید پایش فضای کسب و کار باشد
استاندار خراسان شمالی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار داشت: ۵۰ درصد دستور جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی باید به پایش فضای کسب و کار و فرآیندهای موجود اختصاص یابد.

به گزارش برنا؛ محمد رضا صالحی در این نشست اظهار داشت: موانع موجود در بخش صادارت و واردات استان باید احصاء شود تا برای حل موانع قانونی نظرات و پیشنهادهای استان به مرکز ارسال شود البته تاکید می کنم اصلاح قوانین و مقرارت زمان بر است و تلاش ما باید حل موانع موجود در استان با ایجاد هم افزایی و همفکری و ارائه راهکارهای کارشناسی باشد.

وی افزود: موانع غیر قانونی موجود نیز باید برای برخورد با متخلفان جمع بندی شود و یادآور می شوم بنده مسئولیت مباحث استان را به عهده دارم و بنابراین بر برخورد با مباحث غیرقانونی تاکید دارم واین موضوع را تعقیب خواهم کرد و در عین حال تشویق افرادی که قانون را رعایت کرده و صادرکنندگان و وارد کنندگان استان را مورد تکریم قرار می دهند را نیز ضروری می دانم.

وی مطرح کرد: دولت حمایت خود از بخش خصوصی را اعلام می کند و بخش خصوصی باید برای احصاء و اعلام چالش های صادرات و واردات استان اهتمام داشته باشد و تاکید دارم برای حل مشکلات باید از ردیف های اعتباری ملی بیشتری بهره مند شویم.

در این نشست گزارشی از شاخص های استان در خصوص فضای کسب و کار از سوی کمیته ذیل شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ارائه شد که صالحی در این مورد توضیح داد: از واقعیت موجود نهراسیم و با پذیرش آن به دنبال توسعه استان باشیم و اینکه خراسان شمالی در برخی از شاخص ها در جایگاه مطلوب قرار ندارد یک واقعیت است که باید با آگاهی به آن به دنبال راهکارهای عملیاتی ارتقای استان در این شاخص ها باشیم.

وی تصریح کرد: بنده اعتقاد دارم نوسان زیاد در رتبه بندی برخی شاخص ها در فصل های مختلف نشان می دهد روش به کار برده در بررسی آن شاخص صحیح نیست که این روش ها نیز باید اصلاح شود اما باز هم تاکید دارم با پذیرش وضعیت موجود به دنبال توسعه استان باشیم.

رئیس شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در ادامه با انتقاد به قانون کار موجود تصریح کرد: قانون کار باید به طور شفاف و مختصر در یک صفحه با تعریف کار، کارگر، کارفرما و روابط میان کارگر و کارفرما خلاصه شود چرا که اشکالات قانون موجود دست و پای همه را بسته و مشکلات فراوانی را به وجود آورده است.

صالحی افزود: در قانون کار موجود کارگر و کارفرما به جای اینکه مکمل یکدیگر باشند، رقیب هم هستند و این در حالی است که هر حرکت آنان موجب پیشرفت یا ضرر همزمان یکدیگر خواهد شد، بنابراین مجلس برای اصلاح قانون کار باید جسارت به خرج دهد.

صالحی در ادامه بر استقلال کارگزاری بورس خراسان شمالی هم تاکید کرد و بیان داشت: رونق در بازار بورس استان باید ایجاد شود که تحقق این امر مستلزم استقلال بورس استان است.

در این نشست همچنین 11کشور منتخب برای اعزام هیئت های تجاری استان اعلام شد که استاندار در این خصوص تاکید کرد: نگاه استان باید مراودات با کشورهای پیشرفته باشد چرا که آمد و شد با کشورهای کمتر توسعه یافته منافع استان را کوتاه مدت برطرف می کند.

ابراز گلایه فعالان بخش اقتصادی از گرانی مواد اولیه و وجود قیمت های متفاوت از دیگر مباحث این جلسه بود که صالحی خطاب به معاون امور اقتصادی خود دستور داد: این موضوع در دستور کار معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قرار گیرد و با متخلفان برخورد قانونی شود.

در این نشست گزارشی از مشکلات وارد و صادر کنندگان استان هم مطرح و مقرر شد پیشنهادهای اصلاحی مرتبط با کشور به مرکز ارسال شود. هم چنین مهندس صالحی بر پیگیری تهاتر سیمان صادراتی استان به ترکمنستان و گاز وارداتی از آن کشور به داخل تاکید کرد.

 


انتهای پیام./

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز