احیاء سُنَّت های تاریخی و گردشگری بخش خبوشان، مُتِضَمِّن اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی این منطقه است

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ۱۲:۴۹:۳۰
کد خبر: ۷۱۰۶۸۶
احیاء سُنَّت های تاریخی و گردشگری بخش خبوشان، مُتِضَمِّن اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی این منطقه است
فرماندار شهرستان فاروج در جلسه شورای شهر تیتکانلو با اشاره به تغییر اقلیم و شرایط آب و هوایی و کم بارشی های سالهای اخیر بر ضرورت صرفه جویی و مدیریت آب تاکید کرده و احیاء سنت های تاریخی و گردشگری بخش خبوشان را متضمن اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی این منطقه دانست

به گزارش برنا؛ فرماندار شهرستان فاروج با اشاره به تغییر اقلیم و شرایط آب و هوایی و کم بارشی های سالهای اخیر بر ضرورت صرفه جویی و مدیریت منابع آبی تاکید کرد و اظهار داشت : ادامه این روند در نوع آبیاری با توجه به اینکه ۹۵درصد اقتصاد این منطقه وابسته به یک محصول خاص می باشد در صورت بروز اتفاق غیر مترقبه و یا تغییرات بازار کشاورزان را با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد کرد.

هادی رجائی نیا با بیان اینکه شهر تیتکانلو بالاترین سطح زیرکشت باغات انگور را به خود اختصاص داده است بیان داشت: متاسفانه از تمام وجوه و نقاط قوت این ظرفیت عظیم استفاده کامل نشده است.

وی فرآوری و صنایع تبدیلی این محصول را برای جایگزینی درآمدهای مکمل به کشاورزان پیشنهاد کرده و افزود: برای بهره وری حداکثری از ظرفیت انگور در منطقه بحث فرآوری و صنایع تبدیلی باید به عنوان یک اقدام مهم و مورد حمایت به آن توجه شود.

رئیس کمیته برنامه ریزی و توسعه شهرستان فاروج به توجه به قدمت تاریخی و گردشگری بخش خبوشان تاکید کرد و تصریح کرد:احیاء سنت های تاریخی و گردشگری بخش خبوشان ، متضمن اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی این منطقه است.

وی با بیان اینکه ۲۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه زیر ساخت حوزه گردشگری به شهر تیتکانلو اختصاص یافته است گفت: از شهرداری و شورای اسلامی شهر تیتکانلو درخواست داریم تا با نگاه کارشناسانه و بلند مدت پیشنهادات و مکان مورد نظر را معرفی نمایند.

فرماندار شهرستان فاروج در پایان تحقق این هدفگذاری را مستلزم همکاری مردم و مسئولین در کنار یکدیگر عنوان کرد و افزود: در شناساندن ظرفیت های این منطقه دولت حمایت همه جانبه خود را خواهد داشت.

 

انتهای پیام./

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز