معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی:

قرارداد ساخت پروژه راه آهن گرگان-بجنورد -مشهد نهایی شد

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۱۰:۲۹:۲۱
کد خبر: ۷۱۱۴۵۹
قرارداد ساخت پروژه راه آهن گرگان-بجنورد -مشهد نهایی شد
معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: قرار داد ساخت پروژه راه آهن گرگان-بجنورد-مشهد به امضاء نهایی رسید.

به گزارش برنا؛ محمدحسین علی نیا  در نشست خبری اظهار داشت: امسال برای این پروژه، پنج هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار منظور شده است.

علی نیا با اشاره به اینکه طول اجرای این پروژه 540 کیلومتر است و در چهار قطعه اجرایی خواهد شد، افزود: 230 کیلومتر از این مسیر از خراسان شمالی عبور خواهد کرد و مابقی قطعه ها در استان گلستان و خراسان رضوی قرار دارد.

وی با بیان اینکه قرار بر این است تا این پروژه با سرمایه گذاری هشت هزار و 200 میلیارد تومان اجرایی شود، ادامه داد: طی سال جاری اعتبار در نظر گرفته شده برای آن 540 میلیارد تومان بوده است.

علی نیا اعلام کرد: طبق توافقات انجام شده 85 درصد از اعتبار مورد نیاز این پروژه از محل سرمایه گذاری فاینانسور چینی و 15 درصد دیگر نیز از محل سرمایه گذاری شرکت آستان قدس تامین خواهند شد.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان شمالی مدت اجرای این پروژه را پنج سال عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه از تیرماه امسال در چهار نقطه در مناطق گرگان، بجنورد و مشهد انجام می شوند.

وی تصریح کرد: قرار بر این است تا سالی دو هزار میلیارد تومان طی پنج سال برای اجرای این پروژه تامین مالی شود.

به گفته معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی قطعه اسفراین به بجنورد که طول آن 103 کیلومتر است نیز مطالعات آن به اتمام رسیده است.

وی به پروژه بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون این پروژه 74 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 60 کیلومتر از آن تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

علی نیا با بیان اینکه طول این مسیر 143 کیلومتر است، افزود: 60 کیلومتر از این مسیر نیز در حال بهره برداری است که به احتمال زیاد قبل از شروع مسافرت های تابستانی زیر بار عبور خواهد رفت و 17 کیلومتر نیز آماده آسفالت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود به لغو شدن پروازهای شرکت آسمان در فرودگاه بجنورد اشاره کرد و گفت: با وجود پیگیری های انجام شده و قول های داده شده هنوز بی ثباتی در برنامه های پروازی این فرودگاه مشاهده می شود.

وی  در زمینه اشتباه بودن جانمایی فرودگاه در بجنورد گفت: مگر می شود شرکت فرودگاه های کشور بدون مطالعه و بدون امکان سنجی فرودگاهی را اجرا کند و جانمایی به درستی انجام نشود، اگر اینگونه باشد باید پاسخگو باشند و ما نیز در این باره پاسخ می خواهیم.

وی درباره مشکلات نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه بجنورد گفت: شرایط کوهستانی در سایر استان ها نیز وجود دارد و برخی فرودگاه ها در شرایط کوهستانی ایجاد شده اند، البته در فرودگاه بجنورد برای تسهیل در نشست و برخاست هواپیماها، بیش از یکهزار متر به طول باند سه هزار و 300 متری افزوده شده است.

علی نیا  با اشاره به نتایج بررسی های هواپیمای فلایت چک در فرودگاه بجنورد اظهار داشت: پیگیر هستیم تا پروازهای هواپیمای فلایت چک بار دیگر در فرودگاه بجنورد انجام و شرایط بیشتر بررسی شود.

وی گفت: یکی از راهکارها برای حل مشکل پروازها در فرودگاه بجنورد، تامین هواپیماهای کوچک است و بهتر است اعتبارات به جای اینکه در ساخت فرودگاه دیگر هزینه شود برای خرید هواپیمای کوچک صرف شود.

وی  به موضوع کم آبی استان اشاره کرد و بیان داشت:  از اسفند 96 جلسات شورای حفاظت از منابع آب با هدف انجام اقدامات مناسب و موثر در راستای حفاظت از منابع آب و پیشگیری از مصرف بی رویه آب هر دو هفته یکبار به ریاست استاندار تشکیل می شود و در این راستا تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند سند جامع سازگاری با کم‌آبی را تهیه و به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تحویل دهند تا برنامه جامع و واحدی در راستای حفاظت از منابع آبی استان صورت بگیرد.

علی نیا درمورد پروژه راه آهن جوین-اسفراین- بجنورد نیز بیان کرد: بخشی از ساخت این پروژه در سال های دور انجام شده بود و هم اکنون در دو قطعه قاسم خان به جوین  و جوین تا اسفراین در حال اجراست.

وی گفت: قطعه قاسم خان به جوین 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قطعه جوین به اسفراین دارای 32 درصد پیشرفت فیزیکی است که تاکنون برای این قطعه مبلغ 45 میلیارد تومان هزینه شده است و هنوز باید 170 میلیارد تومان دیگر هزینه شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز