افزایش ۱۰.۲ درصدی جابجایی کالا در سال ۹۶/ افزایش ۷.۳ درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان عمومی

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۱۱:۴۳:۵۱
کد خبر: ۷۱۱۵۰۵
افزایش ۱۰.۲ درصدی جابجایی کالا در سال ۹۶/ افزایش ۷.۳ درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان عمومی
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی از افزایش ۱۰/۲ درصدی جابجایی کالا و افزایش ۷/۳ درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی طی سال ۹۶ خبر داد

به گزارش برنا؛ علی‌اصغر بدیعی مقدم در تشریح عملکرد این اداره کل در خصوص جابجایی کالا و مسافر طی سال ۹۶ گفت: در خصوص جابجایی کالا توسط ناوگان جاده‌ای طی سال گذشته ۳ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۱۲۴ تن کالا جابجا شد که در مقایسه با جابجایی ۳ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۳۱۰ تن در سال ۹۵ افزایش ۶ درصدی را داشته است.

بدیعی مقدم ادامه داد: در سال ۹۶ تعداد ۲۵۰ هزار و ۳۱۱ حمل کالا صورت گرفت که در مقایسه با تعداد ۲۲۷ هزار ۹۵ سفر در سال ۹۵ با افزایش ۱۰.۲ درصدی روبرو شد.

وی همچنین در خصوص حمل‌ونقل مسافر استان افزود: در سال گذشته تعداد ۲ میلیون و ۵۲۱ هزار و ۸۴۸ نفر مسافر توسط ناوگان عمومی جاده‌ای جابجا شدند که در مقایسه با تعداد ۲ میلیون و ۶۲۵ هزار و ۸۴۲ مسافر سال ۹۵ حدود ۴ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ادامه داد: در سال ۹۶ تعداد ۲۹۴ هزار و ۲۴۶ جابجایی مسافر انجام شد که در مقایسه با تعداد ۲۷۴ هزار و ۱۸۰ سفر سال ۹۵، ۷.۳ درصد افزایش داشت.

بدیعی مقدم در خصوص میزان تردد ورودی و خروجی استان در سال گذشته گفت: تعداد تردد ورودی استان در سال ۹۶، ۷ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۵۶۷ بود که نسبت به سال ۹۵، ۷.۵ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: تعداد تردد خروجی استان نیز ۷ میلیون و ۶۵۳ هزار و ۵۹۳ بود که این میزان هم نسبت به سال ۹۵ افزایش ۷.۵ درصدی داشت.

وی در رابطه با تعداد کارت هوشمند صادره جهت ناوگان باری و مسافری استان بیان کرد: مجموع کارت هوشمند صادره جهت ناوگان جاده‌ای در سال ۹۶، ۵۶۱۹ عدد و ناوگان مسافری برابر با ۷۰۹ عدد بود که نسبت به سال ۹۵ به ترتیب ۸.۳ و ۰.۲ درصد افزایش داشته است.

بدیعی مقدم در خصوص متوسط عمر ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان در سال گذشته گفت: متوسط عمر ناوگان باری برابر با ۱۳.۳۷، وانت‌بار ۷.۲۷، اتوبوس ۱۰.۳۴، مینی‌بوس ۱۸.۴۳ و سواری ۸.۱۱ سال بوده است.

این مسوول همچنین در خصوص تعداد قبول‌شدگان ناوگان سنگین در مرکز مکانیزه معاینه فنی در سال ۹۶ عنوان کرد: تعداد ۱۲ هزار و ۱۸۱ ناوگان در مراکز مکانیزه معاینه فنی استان قبول شدند که این میزان در سال ۹۵، ده هزار و ۷۳۵ بود.


انتهای پیام./

نظر شما