اردوی بین‌المللی کوراش در بجنورد برگزار می‌شود

۱۳۹۷/۰۳/۱۳ - ۱۱:۱۰:۱۵
کد خبر: ۷۱۴۱۰۴
اردوی بین‌المللی کوراش در بجنورد برگزار می‌شود
رئیس هیئت جودو و کوراش خراسان شمالی از برگزاری اردوی بین‌المللی با حضور 3 کشور از 18 خرداد در بجنورد خبر داد

کوروش خسرو یار در گفتگو با برنا گفت: هرسال یک‌مرتبه اردو از طرف فدراسیون بین‌المللی کوراش اجرا می‌شود که سال گذشته این اردو بعد از مسابقات آسیایی در بجنورد برگزار شد و چون اردوی سال گذشته به‌خوبی و باکیفیت برگزارشده بود فدراسیون در سال جدید هم برنامه را در تقویم خود آورده است.

خسرو یار ادامه داد: بر همین اساس بجنورد از تاریخ 18 تا 31 خردادماه میزبان یک اردوی بین‌المللی خواهد بود که تاکنون سه کشور تایوان، هند و اندونزی در دو بخش آقایان و بانوان برای حضور در این اردو اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: تیم‌های فوق به همراه تیم ملی ایران در این اردو باهم تمرین می‌کنند با این هدف که ضعف و قوت‌های خودشان را مشخص کنند و تمرین‌ها متنوع شود، همچنین تمام برنامه‌های این 10 روز بر اساس یک برنامه از قبل اعلام‌شده انجام خواهد شد.

رئیس هیئت جودو و کوراش خراسان شمالی مسابقات آسیایی 2018 اندونزی مهم‌ترین رویداد قابل‌توجه این هیئت دانسته و افزود: در مسابقات 2018 اندونزی ما هم در رشته جودو و هم در رشته کوراش از استان نماینده داریم و تا به امروز به‌صورت قطعی سه سهمیه در کوراش و یک سهمیه در جودو را کسب کرده‌ایم

وی ادامه داد: باید از این ورزشکاران حمایت شود تا با کسب مدال در این مسابقات باعث بهبود رنکینگ کاروان ایران در جدول توزیع مدال‌ها شویم و برای اولین بار برای استان خراسان شمالی بتوانیم در بازی‌های آسیایی مدال کسب کنیم.

اسپانسر تنها مانع حضور ما در مسابقات لیگ کشور است

کوروش خسرو یار به نبود اسپانسر مناسب برای تیم جودو و کوراش استان اشاره‌کرده و افزود: در سنوات قبل که یک اسپانسر از خارج استان جذب‌شده بود موفق به کسب قهرمانی سوپر لیگ کشور و دسته یک کشور شدیم، اما بعدازآن به دلیل نبود پشتیبان مالی مناسب نتوانستیم در لیگ کشوری شرکت کنیم.

خسرو یار ادامه داد: طی سال‌های گذشته 30 تا 40 نفر از ورزشکاران ما با تیم‌های دیگر در مسابقات لیگ شرکت داشته‌اند اما اگر بتوانیم اسپانسری مناسب از استان جذب کنیم باقدرت به این مسابقات وارد خواهیم شد.

رئیس هیئت جودو و کوراش خراسان شمالی استعدادیابی را برنامه جدایی‌ناپذیر این هیئت عنوان کرده و ادامه داد: در حدود 6 سال است که برنامه استعدادیابی ما در حال انجام است و تعداد زیاد ورزشکار این رشته در تیم ملی نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان از استان خراسان شمالی، حاصل همین رویکرد بوده که به‌صورت مستمر در حال انجام است.

وی در ادامه افزود: برنامه‌های ویژه خود را از ورود به مدارس شروع کردیم و استعدادیابی میدانی کلاس‌های تابستانی و ... نیز دیگر برنامه‌ها هستند که به‌صورت پویا و مستمر در حال انجام هستند.

خسرو یار گفت: از 8 پایگاه قهرمانی این رشته در کشور سه پایگاه در شهرهای بجنورد، اسفراین و آشخانه ثبت‌شده است لذا توجه ما نیز به این پایگاه‌ها بیشتر است، در این شهرها نیز برنامه‌های تمرین و همه مسائل استعدادیابی به‌صورت استاندارد در حال انجام است.

 

انتهای پیام./

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز